משפט

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד הבכיר בשוק ההון

נסגר תיק החקירה בעניינו של יאיר פודים, לשעבר יו"ר קאונמד שנחשד בביצוע עבירות מרמה בניירות ערך בשנת 2019
איתן לויטס | 
רשות ניירות ערך (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock)
הפרקליטות הודיעה על סגירת תיק החקירה בעניינו של יאיר פודים, כיום יו"ר דירקטוריון אס.אר אקורד ואקסל סולושנס, ובזמן פתיחת החקירה מבכירי הפעילים בשוק ההון.
פודים נעצר במרץ 2019 בחשד לביצוע עבירות בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. יחד עם פעילי שוק ההון דוד שחם ואסף סיני, הם נחשדו בביצוע עבירות מרמה ודיווח שגוי בעת שכיהנו בתפקידים בחברת פרוטאולוג'יקס (שינתה את שמה לאחר מכן ל"קאונמד תעשיות קנאביס רפואי").

הרשות לני"ע חקרה את פרוטאולוג'יקס בה כיהן פודים כיו"ר הדירקטוריון בשנים 2016-2017, והתפטר משם סופית בשנת 2019 עם פתיחת החקירה. לאחר כמה חודשים גם חדל לכהן כדירקטור בענבר גרופ. הרשות חקרה גם את חברת ביונד, בה שימש סיני כיו"ר ומנכ"ל. השלישי, שחם, שימש כדירקטור חיצוני בפרוטאולוג'יקס. 
החשד היה שביונד, חברה לפתרונות לטיהור והשבת שפכים שהתפרקה כבר בסוף 2017, הגישה דיווחים מוטעים למשקיעים פוטנציאליים. בנוסף, עלה חשד כי ברקע למינויו של שחם כדירקטור היו עבירות דיווח שתואמו עם פודים.
פודים כאמור משמש היום כיו"ר דירקטוריון אס.אר אקורד, העוסקת במתן אשראי חוץ-בנקאי, וכיו"ר אקסל סולושנס, העוסקת ביבוא, הפצה ואינטגרציה של מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות בתחום הטלקומוניקציה. שתי החברות דיווחו לבורסה על סגירת התיק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה