משפט

בואינג הטעתה משקיעים: תשלם 200 מיליון דולרים

בואינג הסכימה לשלם את הסכום במסגרת הסדר בנוגע להאשמות על הטעיית משקיעים אחרי שתי התאונות הקטלניות של 737 MAX. בהתרסקויות ב-ב-2018 וב-2019 נהרגו 346 בני אדם והביאו את הצי של בואינג לעצירה של 20 חודשים
מערכת ice | 
בואינג (צילום יחצ)
ענקית התעופה בואינג תשלם 200 מיליון דולרים במסגרת הסדר שהוסכם מול ה-SEC (הוועדה לניירות ערך ובורסות בארה"ב), כך דווח אתמול (חמישי). 
ה-SEC האשימה את בואינג ואת המנכ"ל לשעבר שלה, דניס מילנבורג, ב"הצהרות פומביות מטעות מהותיות" שגרמו להטעיית משקיעים בעקבות שתי התרסקות של ה-737 MAX שלה ב-2018 וב-2019, שבהן נהרגו 346 בני אדם ושהביאו את הצי של בואינג לעצירת פעילות למשך 20 חודשים.
ה-SEC טוענת כי בואינג ומילנבורג ידעו שההתרסקות הראשונה נגרמה בחלקה כתוצאה מתכונת בקרת טיסה לא תקינה שהיווה "בעיית בטיחות מתמשכת במטוס", אך עדיין אמרו לציבור שהמטוס "בטוח כמו כל מטוס שטס אי פעם בשמיים" ותלו את ההתרסקות בשגיאת טייס ובתחזוקה לקויה של המטוס.
לאחר ההתרסקות ב-2019, ה-SEC אומר שבואינג הגנה על התהליכים להסמכת ה-737 MAX למרות שמיילנבורג "היה מודע למידע שמטיל ספק בהיבטים מסוימים של תהליך ההסמכה".
מלבד 200 מיליון הדולרים שהחברה צריכה לשלם, מיילנבורג, שהיה מנכ"ל בזמן ההתרסקות לפני שפוטר בדצמבר 2019, הסכים לשלם גם מיליון דולרים נוספים. בואינג לא הודתה או הכחישה אף אחת מההאשמות של ה-SEC, אמר הרגולטור.
זהו ההסדר הפיננסי האחרון לאחר התרסקות ה-737 MAX, בעקבות הסכמתה של בואינג בשנת 2021 לשלם 2.5 מיליארד דולר כדי לפתור את האשמות הפליליות הפדרליות שטענו כי הטעתה את מינהל התעופה הפדרלי, וכן פשרה של 237.5 מיליון דולר באפריל על ידי מועצת המנהלים של החברה.
בהצהרה לפורבס, דובר החברה אמר כי ההסדר הוא חלק מ"המאמץ הרחב יותר של בואינג לפתור באחריות עניינים בלתי פוסקים הקשורים לתאונות 737 MAX" כדי לשרת בצורה הטובה ביותר את "בעלי המניות, העובדים ובעלי העניין האחרים שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה