משפט

צפון קוריאה העבירה חוק האוסר על התפרקות עתידית מנשק גרעיני

עוד קובע החוק החדש כי לצבא ניתן אישור 'אוטומטי' לעשות שימוש בנשק גרעיני במתקפת מנע. "אסור לנהל משא ומתן על תכנית הגרעין שלנו", אמר קים ג'ונג און
מערכת ice | 
תעשייה גרעינית (צילום יעקב נחומי פלאש90)
צפון קוריאה חוקקה אתמול (חמישי) חוק המסדיר באופן רשמי את מעמדה הגרעיני של המדינה - ואת מעמדה הרם של תכנית הגרעין במדינה פנימה. החוק מסמיך את הצבא לעשות שימוש 'אוטומטי' בנשק גרעיני במתקפת מנע ואוסר על ניהולו של משא ומתן עתידי להתפרקות מגרעין. החוק עבר בהצבעה בפרלמנט הצפון־קוריאני (שמשמש כחותמת גומי לרצונו של המנהיג) כתחליף לחוק ישן יותר מ-2013.
בתקופה האחרונה פרשנים ברחבי העולם מצביעים על כך שצפון קוריאה מתכוננת לשוב ולקיים ניסויים גרעיניים בפעם הראשונה מאז 2017, אז נפגש מנהיג המדינה עם נשיא ארה"ב באותה תקופה - דונלד טראמפ. האחרון ניסה לשכנע את און לסגת מפיתוח נשק אך ללא הועיל - והמשטר בצפון קוריאה הדגים מאז שלל ניסויים בטילים בליסטיים ארוכי טווח. "החשיבות של עיגון מדיניות הגרעין שלנו בחוק היא בכך שמעתה נמתח קו בל־יעבור - אסור לנהל משא ומתן על נשקנו הגרעיני" אמר קים ג'ונג און בנאומו בפרלמנט והוסיף כי לעולם לא יוותר הנשק של מדינתו, גם אם יעמוד בפני 100 שנים של סנקציות. 
החוק הקודם בנושא, שנחקק ב-2013, הסמיך את רשויות הביטחון לעשות שימוש בנשק גרעיני במקרה של פלישה למדינה או של תקיפה ארוכת טווח בידי מדינת גרעין אחרת. החוק החדש מרחיב את הסמכתו של הצבה לעשות שימוש בנשק גרעיני גם במתקפת מנע - במידה ונשקף איום ממשי ל'נכסים האסטרטגיים' של המדינה או למנהיגיה. נדמה שרכיב זה של החוק מהדהד את מדיניותה של דרום קוריאה - מדיניות המתירה מתקפת מנע כנגד תשתיות הגרעין של שכנתה מצפון אם קיים חשש לתקיפה קרובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה