משפט

לאחר מכתבי האזהרה: משפחות נספי אסון הר מירון מגיבות

נציג משפטי מטעם המשפחות השכולות מוסר את תגובתן למכתבי האזהרה שנשלחו לבכירים בממשלה, אך מבהיר כי הן עדיין לא מקבלות מענה לצרכיהן 

מערכת ice | 
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
מוקדם יותר היום, שני, פורסם כי ועדת החקירה הממלכתית אשר חקרה את המחדל והאסון שהתרחש בהר מירון, שלחה מכתבי אזהרה לבכירים בממשלה, ביניהם אריה דרעי, אמיר אוחנה, בכירים במשטרה וראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.
עו"ד ערן בקר אשר מייצגת חלק מן המשפחות השכולות מסר בשמן כי המכתבים מעבירים מסר של הטלת דופי בכל דרגות האחריות שקשורות לאסון הנוראי, מהזוטרים ועד הבכירים ביותר, אך כי המכתבים לא נותנים מענה לצרכי המשפחות האבלות.
 
יתרה מכך הוסיף :"הכתובת הייתה על הקיר... המדינה על מוסדותיה, ראשויותיה וכל מי שהיה מעורב בהילולה טמנו את הראש בחול והתעלמו במודע מהסכנות הרבות שרבצו בהר ובהילולה, ולצערנו התממשו וגרמו למותם של 45 מנוחים".
 
באסון נהרגו 45 בני אדם ונפצעו כ-140 נוספים. ועדת החקירה הממשלתית אמרה, לאחר שליחת מכתבי האזהרה, כי: "לאחר בחינת כלל המידע שהונח בפנינו, הגענו למסקנה כי ישנם גורמים שעלולים להיפגע מן החקירה או מתוצאותיה. על כן החלטנו לשלוח להם הודעות אזהרה".
 
כמו כן, הוועדה לא מסיימת כאן את עבודתה ותמשיך לחקור את המחדל ולכן ייתכן כי בהמשך תבחר לשלוח הודעות לגורמים נוספים ואף תבחן הוספת נושאים להודעות הקיימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה