חדשות

סמוטריץ': "האמירה של מירי רגב משקפת חוסר הבנה איך משרד התחבורה מתנהל, זה מטריד"

שר התחבורה לשעבר תוקף את שרת התחבורה הנוכחית לאור התנגדותה לתכניות הקמת המטרו בגוש דן: "הניסיון להציג את זה מול השקעה בפריפריה ‏הוא פופוליזם זול שמשקף חוסר הבנה, מדובר באמירה פופוליסטית ומופרכת"
כפיר אדר |  18
מירי רגב (צילום פייסבוק/מירי רגב)
שר התחבורה לשעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ' יצא היום (שני) בביקורת נוקבת על התנהלותה של שרת התחבורה המכהנת מירי רגב, בעקבות התנגדותה לתכניות הקמת המטרו בגוש דן.
השרה רגב טענה: "מדינת ישראל אינה רק בגוש דן! אם היה לנו תקציב לכל התוכניות התחבורתיות אז ניתן היה לבצע גם את המטרו במקביל. אבל במציאות שבה משקיעים כ-60 מיליארד במטרופולין גוש דן בקווי הרכבת הקלה וכ-600 מיליון ש״ח לטובת שבילי האופניים - ״אופנידן״, בדגש על ביצוע של המסילה המזרחית שתחבר את ישראל מקרית שמונה ועד אילת ופיתוח תשתיות תחבורה ציבורית נוספות בדמות רכבות קלות בצפון ובדרום ועוד. בעיניי יש לבצע חשיבה מחדש על סדר העדיפות הלאומי בעת הזו. מדינת ישראל היא לא רק מטרופולין דן וחייבים להסיט משאבים ופיתוח תשתיות תחבורה ציבורית לכל רחבי המדינה על מנת לפזר את האוכלוסייה, לפזר את אזורי התעסוקה ולהביא לצדק תחבורתי וצדק חלוקתי".
 
‏"אני כבר חצי שנה מתאפק מאוד לא לבקר את שרת התחבורה מירי רגב על התנהלותה במשרד, ולא שאין על מה", הסביר סמוטריץ'. "חשוב היה לי לא לדבר מפוזיציה ולתת לה את הקרדיט לנהל את המשרד כפי שהיא מבינה, גם אם זה שונה פעמים רבות מאיך שאני חשבתי שנכון להתנהל. ‏אבל על התנגדותה היום לתכנית המטרו בגוש דן אני כבר לא יכול לשתוק. מדובר באמירה פופוליסטית ומופרכת. לרשת הסעת ההמונים הקישורית שעתידה לקום בגוש דן תהיה השפעה אדירה על הכלכלה ועל איכות החיים של אזרחי ישראל כולם. כולל תושבי הפריפריה".
עוד הסביר: "הניסיון להציג את זה מול השקעה בפריפריה ‏הוא פופוליזם זול שמשקף חוסר הבנה. ראשית, כאמור, הדבר ישרת גם את תושבי הפריפריה שמגיעים למרכז ויקל על החיבור שלהם למרכז. שנית, תרומתו לכלכלה ולפריון תאפשר הגדלת ההשקעה בפריפריה. שלישית, והכי חשוב, מקורות המימון המתוכננים למטרו לא מגיעים מתקציב המדינה, הם לא באים על חשבון ‏תקציבי הפריפריה ובעיקר הם לא יהיו קיימים בפריפריה. מדובר על שילוב של השקעות פרטיות והכנסות מהשבחת ערך הקרקע באזורי הביקוש הסמוכים לקווים המתוכננים. אלה מקורות מימון שפשוט לא קיימים במיזמים אחרים".
לסיום אמר בביקורתו על השרה רגב: "השקעה בפריפריה חשובה. כשר תחבורה האצתי מאוד את תכנון קו הרכבת לאילת ‏ואני מאמין שאם נתגבר על האתגרים המדיניים מול מצריים אפשר יהיה גם להקים אותו. אותו כנ"ל ביחס להארכת כביש 6 עד שלומי וכו'. אבל לכל זה אין שום קשר למטרו והאמירה של רגב היום משקפת חוסר הבנה של איך העניינים במשרד מתנהלים. וזה מטריד".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    תברך עליה. ברוך המוציא את הלשון מהאחוריים של ביבי
    משיח 10/2020/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא שסמוטריץ צדיק משתמט משרות צבאי
    סגור
  • 12.
    מירי
    בן 10/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור שיש לה כישורים של תגרנית בשוק וכמעט אמר מי שאמר שיודעים איך היא התקדמה בצהל אז מה יש להתפלא
    סגור
  • 11.
    מירי רקב
    אלדו 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה מצפים מאשת שוק שהשכלתה בפיה שתבין משהו? בהמה נשארת בהמה ולא יעזור כלום.
    סגור
  • 10.
    זו הסיבה שאין לה מקום כשרה במדינת ישראל
    Hr 10/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל תחום שהיא עוסקת בו אינה מנסה להבין מעבר לראייה הצרה מרכז או בפריפריה, והדבר היחיד שמעניין אותה זה קיבוע הקיפוח והעלאת "הפריפריה"שאין היא באמת דואגת להם. ככה מתקבלות החלטות עם אנשים ללא אופק שאינם מבינים דבר וחצי דבר בתחום שעליהם הם אמונים ואינם מונעים משיקולים כלכליים הגיוניים אלא פוליטיים בלבד . היגיע הזמן שכל קבוצת מלקקי ביבי ילכו יחד איתו אל מחוץ לפוליטיקה .לפחות כך לא יזיקו.
    סגור
  • 9.
    כל כך מטומטם הסמוטריץ
    יוסי 10/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 5
    הרי כל מה שמירי תעשה לאא טוב ה3י אתה מה עשית לטובת הכלל רק באלגן עם כביש החוף עם כל הפקקים שהבאת עם לא הקורונה המצב היה הרבה יותר גרוע שב בשקט חתיכת דמגוג בשקל
    סגור
  • טען עוד
  • מירי
    אור 10/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפעם סמודריש צודק
    סגור
  • 8.
    האם יש משהו שהיא מבינה מלבד ללקק (ל"ת)
    יאקי 10/2020/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 7.
    השאלה היא נורא פשוטה
    oferdesade 10/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם תכניות הפיתוח של רגב מקבילות לתכניות הפיתוח הכלכלי של ישראל. אם הכל מתנכז בתל אביב ומגלי המשרדים שנבנים, בלי תשתית תחבורתית מתאימה הכל ילך פקעקט. אם יש תכניות בשלבי מימוש לביזור הפעילות אל מחוץ למטרופולין אז להיפך. אבל כפי שאנחנו רואים בחזרה ללימודים וכו' - סביר להניח שאין תכניות מתממשות לא לכאן ולא לכאן. ואז זה פשוט שאלה: למי יש קשרי הון-שלטון עם יותר קבלנים העוסקים במה שהכי קל להם לעשות על מנת לחזק את הבסיס שלו לקראת הבחירות הבאות.
    סגור
  • 6.
    מירי השמיעי קולך
    יחיאל ספרא 10/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 4
    בעניין גניבת משאבי הטבע והקרקעות בידי הקיבוצים. אם חשוב לך צדק, שוויון השמיעי קולך בפרשת האסי. אדמות גנובות עוברות לבנים ולבני הבנים ללא תמורה, עסקים פורחים על גדות הנחלים ללא מכרזים וללא מפריע, מרחבי דשא, נחלים ושטחים רחבי ידיים הפכו לפרייב פרופרטי של ניר דוד ולמרוקאים של בית-שאן לא נותנים אפילו להכנס ולרחוץ בנחל. מתי תשמיעי את קולך???
    סגור
  • מי צריך מרוקאים בקיבוץ
    גידי 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם רק יטנפו. הם לא מבינים אחרת
    סגור
  • ממש צודק
    יוסי 10/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מירי עכשיו הזמן שלך ליהלחם בקיבוצים די נימאסו כבר
    סגור
  • 5.
    סמוטריץ'
    יעקב 10/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סמוטריץ היה השר שהצליח להרוס את התחבורה הציבורית בזמן הקצר ביותר ...כמו כן נתן מכת מוות לענף המוניות ספיישל ...מזל שהוא עף !!!
    סגור
  • 4.
    אני לא אוהב את סמוטריץ'
    מוטי 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אבח במקרה הזה הוא צודק לחלוטין. מישהו כבר הגדיר את מירי רקב כפצצת תבערה. היא מדליקה ומפוצצת כל דבר שהיא נוגעת בו!
    סגור
  • 3.
    בנמה (ל"ת)
    כג 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אז מה ? היא ממש נאמנה לבוס. זה מה שחשוב !
    אריק 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את מי מעניין למנות אנשים ראויים לתפקידם מבחינה מקצועית ? זה לא קריטריון בכלל
    סגור
  • 1.
    שובה של המירי
    רובין הוד 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סמוטריץ צודק היא באמת לא מבינה! כל מה שמעניין אותה להוכיח שהיא הרובין הוד של הפריפרייה כאילו גוש דן אינו שייך לארץ. וזוב?היא עוסקת בהפרד ומשול. הכה בדיוק מנציחים "אכלו לי שתו לי"שבזה הגברת מצטיינת. חזרה לרעש והצלצולים כמו בתקופתה בתרבות. ולחשוב שראש הממשלה הבטיח לה להיות שרת חוץ? שערוריה ובדיחה. בעצם שרת חוץ לבחריין וסודן בעצם... יתאים לה.
    סגור
  • תיקון וחלוקת האדמות והנכסים
    משה 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אני לא אוהב את מירי רגב ולא את הבוס הגנב שלה אבל יש משהו בדברים שלה. בוא נחשוב מחדש 1. עולה מפולין נשלח לרמת אביב ועולה ממרוקו נשלח לירוחם זה קיבל מחסן וזה קיבל דירה איך מתקנים את זה לוקחים מס מערך הדירה של הפולני בגובה 60% מערך הדירה היום ונותנים לעולה מירוחם את האפשר במזומן וכך מתקנים את הפער בין תל אביב לבן ירוחם בשני המקרים המדינה נתנה מגורים רק שהעולה ממרוקו אמרו לא לזוז גם אם אתה רעב ואין לך מים שב כאן ואל תזוז ולעולה מפולין יש דירת עמידר ב5 מליון
    סגור
  • רובין הוד סמוטריצים
    יוסי 10/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אין כמו מירי יאלה לכו הביתה
    סגור