בריאות

נתניהו מעל אזרחי ישראל? הניתוח שעבר ראש הממשלה נחשף

השתלת קוצב לב שעבר נתניהו כלולה בסל הבריאות? לאחר שדווח בתקשורת כי התהליך אינו כלול וכי ראש הממשלה קיבל לכאורה עדיפות, במשרד הבריאות מבהירים אחרת
מערכת ice |  8
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
מעל האזרחים? לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נותר בשבוע שעבר להשגחה בבית החולים שיבא תל השומר משום שחש ברע ופונה לבדיקות בשל התייבשות והוכנס אל חדר הצינתורים שם עבר השתלה של מכשיר ניטור בלבו שבודק, בין היתר, את פעילות קצב הלב, הלילה (אור לראשון) הוא עבר הליך של ‏השתלת קוצב הלב, אבל מתברר שלא מדובר בסתם קוצב לב רגיל.
בישראל היום הסבירו כי השתלת קוצב לב שעבר נתניהו אינה כלולה בסל הבריאות ולמעשה מטופלים בישראל אינם זכאים לקבל אותו בשגרה ובטח כטיפול חינמי. הוסבר כי זה קוצב לב ללא אלקטרודות, שמושתל בהליך של צינתור ללא צורך בחתך באזור עצם הבריח, כפי שנעשה בקוצב "רגיל" לחולים מן המניין.
 
מיטל יסעור בית אור הסבירה: "למעשה בבתי החולים מתעדפים את השתלת הקוצב ללא אלקטרודות לחולים עם דיכוי מערכת החיסון או בעיה בכלי דם, זיהומים חוזרים ובכל אופן לא מדובר בפעולה שנעשית בשגרה".
במענה לפניות כתבים במשרד הבריאות הסבירו: "קוצב לב נמצא בסל וכל תושב ישראל שזקוק לקוצב לב בשל מצבו הרפואי, מקבל אותו במסגרת הסל. סוג קוצב הלב מותאם לצורך הרפואי ולמצבו הרפואי של המטופל. כאשר בית החולים והרופא המטפל בבית החולים מחליטים על סוג הקוצב. אין כל צורך בקבלת אישור ממשרד הבריאות להשתיל קוצב לב".
הרופאים שהשתילו את הקוצב, פרופ׳ רועי בינרט ופרופ׳ איל נוף מבית החולים שיבא, אמרו לתוכנית הבוקר של ניב רסקין בקשת 12 כי הניתוח הגיעה אחרי שבשבוע שעבר התגלתה הפרעה בבדיקת האק"ג של נתניהו. 
"אתמול המנטר התריע והראה שיש חסם חולף של מערכת הלב, והוא הובא בדחיפות להשתלה של קוצב. ההפרעה הייתה מספר שניות בלבד, אם ההפרעה לא הייתה חולפת וקצב הלב לא היה מתאושש היינו מגיעים לקצב לב איטי עד כדי אובדן הכרה וחלילה דום לב", אמרו השניים. 
הרופאים אמרו בנוסף כי אם לא היו מתקינים את המנטר, לא היו ניתן לאתר את האירוע של הפסקת הדופק אמש וראש הממשלה יכול היה להיות ב"סכנה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    האם הרופאים אנרכיסטים?
    אזרחית מודאגת 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא הלך לתפילה אצל דרעי או וסרלאוף? הרי הוא מאמין בעזרת האל יותר מאשר נפולת הנמושות או האנרכיסטים. החלמה מהירה לראש הממשלה.
    סגור
  • 7.
    נתניהו מעל באזרחי ישראל.
    יהוא 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא אכן מעל האזרחים.
    סגור
  • 6.
    חבל
    אזרח מודאג 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפרחה מזרחי בטוח לא היו מתקינים מנטר והיא הייתה מתה באירוע הבא של בלוק מלא בהולכה בלב. אבל לאשכנזי לבן ופרבילג כמו המושחת, מתקינים הכל, גם קוצב מהסוג שאיננו בסל. הנורא הוא שרוב בוחריו והעדר שהולך אחריו, הם אנשים כמו פרחה מזרחי ולא אשכנזים פרבילגים
    סגור
  • 5.
    תצרפו את החשבון לחשבון הקיר של בנט (ל"ת)
    zev 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    איזה כיף זה
    א 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לממן למישהו אחר ניתוח שבחיים לא היית זוכה לקבל בעצמך
    סגור
  • 3.
    קוצב הלב
    ללל 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה הבדיקה בציציות אם קיים בסל הבריאות או לא.מדובר בראש ממשלת ישראל .לטוב או לטוב יותר. דאגו לו ברמה הטובה ביותר כראוי לראש מדינה
    סגור
  • 2.
    כמה דיוני שכל
    ניר 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה
    סגור
  • 1.
    זה מה שמפריע לכם?????? (ל"ת)
    ד 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור