בריאות

משרד הבריאות חושף: אלו הסיבות שנשים מפסיקות להניק

משרד הבריאות מפרסם היום את הסקר הלאומי בנושא בריאות ותזונת תינוקות וחושף כי ישנה עלייה בהיקף הבקשות של נשים להניק כמעט מיד לאחר הלידה. לצד זאת, מתברר כי קרוב ל-18% מהתינוקות ניזונים ממזון מהיר
מערכת ice | 
תינוק (צילום freepik)
הבוקר משרד הבריאות מפרסם את הסקר הלאומי על מצב הבריאות והתזונה של תינוקות בארץ, שנעשה בשנים 2019-2020 על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות ובשיתוף אגף התזונה והמחלקה לאם, לילד ולמתבגר בבריאות הציבור במשרד הבריאות.
על פי הנתונים שהתקבלו מתברר כי קיימת עלייה בשיעור ניסיונות ההנקה מיד לאחר הלידה וזאת ל-62.3% מ-41.1%. כמו כן, 39.3% מהאימהות דיווחו כי שהו עם התינוק במשך מרבית שעות היממה בזמן שהיו במחלקת יולדות ו-15.3% דיווחי כי היו עמו בעיקר בשעות האכלה. כמו כן, 87.5% מהתינוקות הוזנו בחלב אם בזמן שהותם במחלקת היולדות ו-35.9% מהאימהות ביקשו להניק בלעדית במהלך השהות במחלקת היולדות.
נתונים נוספים מעידים כי מעל מחצית התינוקות קיבלו מוצץ במחלקת היולדת וכי רק 3.3% מהיולדות ביקשו הדרכה להנקה במחלקת היולדות עקב קושי להניק מצדן או מצד התינוק. משך ההנקה הממוצע בקרב המניקות עמד על 4.3 חודשים. יתרה מכך, 67.1% מהנשים המניקות דיווחו על כאבים בשד בעקבות ההנקה אך רק 2.6% הפסיקו להניק בעקבות התלונה.
נתונים נוספים מלמדים כי אימהות רבות עברו לתמ"ל כי התינוק לא עלה מספיק במשקל או כי נגמר להן החלב. כמו כן, רוב גדול מהתינוקות נחשפו למזונות משלימים בגיל שהוא קודם להמלצת משרד הבריאות. כמו כן, מתברר כי 17.8% מהתינוקות צורכים מזון מהיר, כמו פלאפל, המבורגר, פיצה ועוד.
ראש חטיבת בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מסרה: "הנקה היא לעיתים מאתגרת, בוודאי באורח החיים האינטנסיבי בו אנו הנשים חיות כיום, ואולם הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה חשובה מאוד לבריאות הילוד - מפחיתה סיכון למוות בעריסה, ולדלקות ותורמת להתפתחות תקינה. היום ידוע שהנקה גם טובה לבריאות של האם במניעת סרטן שד ושחלה ומחלות לב וכלי דם. משרד הבריאות וגופי הבריאות המובילים בעולם ממליצים על הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה ולאחר מכן המשך הנקה תוך חשיפה למזונות שונים בהדרגה. אנחנו מחויבים בבריאות הציבור לסייע ככל שניתן לנשים לבחור בהנקה - לתת מידע, לעזור לאפשר תנאים להנקה במרחב הציבורי, להנגיש מידע בטיפות החלב וסיוע לנשים שמעוניינות להניק ומתקשות. יש לנו קו ייעוץ של אחיות טיפת חלב שיכול לתת מענה לשאלות ב-*5400. חשוב לנו לדאוג שהבחירה הבריאה תהיה קלה עבור הנשים".
מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, פרופ' ליטל קינן בוקר, הוסיפה: "ממצאי סקר ההנקה הישראלי הנוכחי מעידים על שיפור במאפיינים מסוימים כמו ניסיון הנקה מיד לאחר הלידה וביות מלא במחלקת היולדות בהשוואה לעשור הקודם, אבל גם מצביעים על מגמות מדאיגות, כמו ירידה בשיעור ההנקה הבלעדית ועלייה בשימוש בתמ"ל במחלקת היולדות. סקרים תקופתיים מסוג זה, שמשקפים את מה שקורה בשטח, מאפשרים להעריך את מידת הדבקות בהמלצות משרד הבריאות, לאתר פערים וחסמים, ולתרום לעיצוב מדיניות ותכנון התערבויות שמבוססות על תשתית ראייתית מדעית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה