בריאות

מי הברז מסכנים אתכם? משרד הבריאות באיסור חמור לשתייה

משרד הבריאות פסל את מי השתייה של מושב כפר הרא"ה בשרון, ככל הנראה בשל פיצוץ בצינור של מקורות. התושבים ייאלצו להסתדר בלי מי ברז עד תיקון התקלה
מערכת ice | 
מים (צילום פלאש 90/ חן ליאופולד)
משרד הבריאות הוציא הערב (רביעי) הודעה על אזהרה חמורה בעקבות חשש לאיכות המים בישוב כפר הרא"ה, מושב דתי באזור הצפוני של המועצה האזורית עמק חפר. ככל הנראה מקור התקלה הוא פיצוץ בצינור של מקורות באזור כפר הרא"ה.
משרד הבריאות הודיע כי פסל את המים לשתייה, בישול, הכנת תרופות וצחצוח שיניים. ניתן להשתמש במי הברז רק לרחצה וניקוי. ההוראה זו היא עד לגמר ביצוע פעולות מתקנות על ידי נציגי כפר הרא"ה וקבלת תוצאות מעבדה תקינות. 
בהודעת משרד הבריאות נמסר עוד כי הישוב נדרש לשטוף את המערכות היישוביות וכן את המערכות בבתי התושבים. לאחר גמר ביצוע השטיפות והזרמות יזומות ובמידה ולא יהיו תלונות נוספות, יילקחו מחר בבוקר בדיקות למעבדת משרד הבריאות. תוצאות דיגום המעבדה יגיעו מחר ויפורסמו לציבור.

לאחרונה מתרבים המקרים של פיצוץ צינורות מים המוטמנים בקרקע. כזכור, בשבת האחרונה נפער בולען ברחוב הגנים שבהוד השרון, כתוצאה מתקלה בתשתית המים התת-קרקעית. רכב נפל לבולען ובנס ניצל הנהג שהצליח להימלט.
ראש עיריית הוד השרון אמר כי פיצוץ צינור מים בקוטר של 12 צול מתחת לכביש הביא לתזוזות המצעים הכבושים מתחת לאספלט, ושל האדמה תחתם.
לפני כשבועיים אירע פיצוץ בצינור מים בגבעתיים גבול תל אביב, מה שגרם להצפה בצומת הרחובות משה דיין ודרך השלום וסגירת כבישים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה