בריאות

גאווה ישראלית: עמותת "אנוש" זכתה בפרס בינלאומי ונציגיה ינאמו באו"ם

הזכייה בפרס Zero Project היוקרתי, היא על תכנית מעוף לתעסוקה ויזמות, שמפעילה אנוש מאז שנת 2008 
מערכת ice |  1
הזכייה של אנוש (צילום רונית אזולאי)
הצלחה אדירה לאנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש שזכתה בפרס היוקרתי והבינלאומי: Zero Project בנושא חיים עצמאיים בקהילה. הזכייה היא על תכנית מעוף לתעסוקה ויזמות, שמפעילה אנוש מאז שנת 2008 ובעקבותיה ינאמו נציגי העמותה באו"ם וישתתפו בתכנית IMPACT להפצת המודל בעולם.
Zero Project הוא מיזם חברתי בינלאומי, בחסות קרן ESSL האוסטרית, שמטרתו להביא לעולם עם אפס חסמים לאנשים עם מוגבלות. באמצעות בניית רשת חברתית בינלאומית של ארגונים המקדמים שירותים לאנשים עם מוגבלויות, בה שותפים 4,000 אנשי מקצוע בתחום המוגבלויות מ-170 מדינות, המיזם מאפשר למידה הדדית והפצה של פרויקטים מתקדמים. בכל שנה בוחרת וועדה מקצועית כ-70 פעולות מדיניות ופרקטיקות שירות חדשניות המקדמות אנשים עם מוגבלויות. זוהי השנה השלישית בה זוכה עמותת אנוש בפרס היוקרתי. במסגרת הכנס, שיתקיים השנה בין התאריכים 23-25.2.2023 בבניין האו"ם בוינה, יוצגו הפרקטיקות הזוכות על עבודה יוצאת דופן בתחומן, כאשר השנה יעסוק בנושא חיים עצמאיים בקהילה, השתתפות פוליטית וטכנולוגיות מסייעות.
תכנית מעוף לתעסוקה ויזמות של עמותת אנוש, הזוכה בקטגוריית חיים עצמאיים בקהילה, הינה תכנית לקידום יזמות וניהול עסקים עבור מתמודדי נפש וניתנת לזכאי סל שיקום מטעם משרד הבריאות. התוכנית כוללת ליווי עסקי בהדרכת מאמנים עסקיים מהשוק החופשי, וליווי שיקומי עם איש מקצוע המספק תמיכה נפשית וכלים המסייעים למתמודד להשיג את מטרותיו העסקיות ולשלבן בתהליך השיקום האישי שלו. בנוסף מציעה התכנית מגוון שירותי ייעוץ מקצועיים הנדרשים ליזמים בתהליך הקמה של עסק כמו רואה חשבון, עורך דין, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי במדיות הדיגיטליות, קורסים עסקיים וקבוצת עמיתים.
הייחודיות של תכנית מעוף אפשרה לאנוש להתקבל גם לתכנית האקסלרייטור הייחודית IMPACT TRANSFER של ASHOKA EUROPE שנועדה לקדם כ-15 מיזמים בולטים במיוחד שיכולים להיות מופצים ולהתרחב מעבר למדינתם. נציגות אנוש נמצאות בתהליך יחד עם נציגים מארגונים מרחבי העולם כדי לחשוב על מודל מעוף והפצתו לעולם.
ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש: "תכנית התעסוקה והיזמות מעוף נמנית בין תכניות הדגל של עמותת אנוש. אנחנו גאים ונרגשים על הזכייה בפרס ה- Zero Project. תכנית מעוף הוקמה מתוך אמונה כי מתמודדי נפש מסוגלים להוביל ולהיות חלק מהזירה העסקית ותרומתה האדירה של התכנית בשילוב ובפיתוח מתמודדי הנפש בעולם העסקי מוכיחה כי עם ליווי ותמיכה נכונה השמיים הם הגבול".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד
    גאה!!! 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאה להיות חלק מעמותת אנוש כמתמודדת נפש!! עושים למעננו המון תודה!
    סגור