בריאות

וועדת סל הבריאות נמנעת מלאפשר פונדקאות מסובסדת לגברים

על אף פסיקת בג"ץ, שדורשת מתן אפשרות לפונדקאות גם לגברים במסגרת זוגית או יחידנית, נדמה שלוועדת סל הבריאות יש עניינים דחופים יותר מאשר ביטול מדיניות האפליה נגד קהילת הלהט"ב
מערכת ice | 
הפגנת הלהט"ב (צילום גיא כהן)
בשנת 2021 בג"ץ קבע כי החוק שמאפשר טיפולי הפריה ופונדקאות מפלה את האוכלוסייה הגברית והלהט"בית בארץ ועל כך הורה על שינוי סל הבריאות כך שיכלול גם זוגות חד מיניים וגברים רווקים. אבל, הוועדה שדנה בנושא המימון של הרחבת סל הבריאות והכלל אוכלוסייה זו לא ממהרת לאפשר זאת.
ביום שלישי האחרון התקיים דיון בוועדת סל הבריאות בו הובהר כי בקרב מאות הטיפולים שצריכים להיכנס לסל, מימון הפונדקאות לגברים לא נמצא בעדיפות גבוהה, כך על פי 'דבר'. למרות החלטת בג"ץ, כיום נשים עם בעיות פוריות מקבלות סיוע כלכלי להחזרת עוברים באמצעות סל הבריאות הממומן על ידי המדינה, אך גברים לא מקבלים את הסיוע שהקיפו כ-9.5 אלף שקל לחזור טיפול יחיד.
בנוסף, במסגרת דיון הוועדה שלשום לא רק שלא ניתן מענה לבעיה זו אלא המשרדים השונים לא לקחו אחריות על הבקשה להכליל את המימון בסל הבריאות. הוועדה סברה כי הבקשה הגיע ממשרד המשפטים, שהוא בתורו תירץ ואמר שהיה זה בכלל משרד הבריאות. מטעם זה האחרון לא התקבלה תגובה. במסגרת הדיון הובהר כי אם לא תחליט בהתאם להחלטת בג"ץ היא משאירה את המדינה חשופה לתביעות
במידה והוועדה תפסוק נגד הכללת הטיפול בסל הבריאות, משרד הבריאות יוכל להנחות את קופות החולים לספק את המימון מכיסן עבור המבקשים את הטיפול, או לחילופין היא תצטרך למצוא מקור חלופי למימון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה