בריאות

פרשת העוברים: יופסק החיפוש אחר ההורים הביולוגיים

בפגישה שהתקיימה הערב במשרד הבריאות הוחלט כי מכיוון שיהיה קשה לאתר את הוריה הביולוגיים של התינוקת שנולדה היום, ככל הנראה יופסקו הבדיקות האקטיביות
מערכת ice |  2
משרד הבריאות (צילום flickr/ zeevveez)
בעקבות פגישה שנערכה הערב (רביעי) במשרד הבריאות בעקבות הסתבכות פרשת העוברים שהוחלפו בבית החולים אסותא, מסתמן כי יופסקו הבדיקות האקטיביות בניסיון לאתר את ההורים הביולוגיים של התינוקת שנולדה היום.
בפגישה השתתפו מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, נציב קבילות הציבור, ד״ר בעז לב, וראש חטיבת הרפואה במשרד, ד״ר הגר מזרחי, נפגשו הערב (רביעי) עם יו״ר אסותא, פרופ׳ שוקי שמר, וכן עם פרופ׳ רוני גמזו, שמונה לאחרונה על ידי אסותא כדי לבחון את מתודולוגית הבדיקה למציאת ההורים הביולוגיים.

עיקרי הבדיקה שהוביל פרופ׳ גמזו בימים האחרונים הוצגו למנכ״ל המשרד, לנציב קבילות הציבור ולראש חטיבת הרפואה, ומהם עולה כי על פי הנתונים הקיימים ולמרות המאמצים שנעשו, לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה.
ממשרד הבריאות נמסר כי מאחר שמדובר בסוגיה מורכבת ובעלת היבטים משפטיים, אתיים ורגשיים, תמשיך הנהלת משרד הבריאות לדון בסוגיה בימים הקרובים וכן יתקיימו התייעצויות עם גורמי מקצוע שונים, כדי לגבש החלטה על צעדי ההמשך.
ב12N דווח כי ככל הנראה לא יבוצעו באופן אקטיבי בדיקות גנטיות לזוגות נוספים, מאחר ויש בין 14-16 זוגות שייתכן ואחד מהם הוא הוריה הביולוגיים - אך הם בסבירות נמוכה. בית החולים אסותא יזמן את ההורים לפגישה, יציג להם את הממצאים, ואם הזוגות יבחרו לבצע בדיקות - הם יצטרכו להגיש בקשה לבית המשפט. יחד עם זאת, משרד הבריאות צפוי לדון בכל הסוגיות האתיות והמשפטיות ורק לאחר מכן יתקבלו המסקנות הסופיות.
היום ילדה בשעה טובה האם שנשאה בבטנה את העוברית שלא ברור מיהם הוריה הביולוגיים. התינוקת נולדה במשקל 2.7 קילוגרם, והיא מאושפזת בפגייה בטיפול נמרץ. הוריה הטריים כבר נתנו לה שם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הצעה מעניינת
    חיים 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני בעד שינוי השיטה. כל עובר יושתל ברחם של אשה אקראית בסבב השתלות כך שאם יש אשה שלא מצליחה להחזיק הריון, האשה האחרת תסייע לה. בסיום ההריון כל אחת תגיש את עוברה לאמא המתאימה.
    סגור
  • 1.
    לא ייאמן! חוצפה! (ל"ת)
    מעיין 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור