בריאות

בתום מבצע חילוץ מורכב: הפצוע הובא מירדן לישראל

גבר ישראלי אשר שמו לא פורסם בשלב זה, נפצע באורח קשה במהלך טיול בירדן. לאחר התאונה הובהל לבית החולים המקומי בירדן, משם הועבר לישראל על ידי משרד החוץ ומד"א
מערכת ice | 
אמבולנס (צילום אוראל כהן)
גבר ישראלי (28) נפצע קשה ונזקק לטיפול דחוף בתאונת דרכים שהתרחשה בירדן. לאחר התאונה הועבר הפצוע לבית חולים בירדן אך בשל הפציעות המורכבות פנו בני משפחתו לשגרירות ישראל בירדן בבקשה לעזרה בהליך השבתו ארצה. קונסולית ישראל בירדן התערבה בתיאום והוציאה לדרך מבצע לילי בשיתוף המוקד הארצי של מד"א, עקב מצבו הקשה של הפצוע, הוחלט לאפשר את העברתו לישראל במסוק של מגן דוד אדום.
הרופאים הירדנים עדכנו את הצוות הרפואי של מד"א על מצבו של הפצוע, ומשם הטיפול בו המשיך כבר במסוק בדרכו אל בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "אורח הפגיעה היה קשה מאוד. המדדים הרפואיים שלו לא היו תקינים והעידו שהמצב שלו לא יציב כלל. עבדנו בזריזות ובשיתוף פעולה מדהים", אמר ד"ר ווסים מג'אהד רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה בהדסה עין כרם.
 
"הבירור שלנו העלה כי מדובר במטופל מאוד לא יציב. התכוננו במהירות לקראת העברה רפואית מורכבת. תוך כמה דקות כבר הייתי על המסוק בדרך אליו, מלווה בפרמדיקים של מד״א חן ורמוס, רמי מילר וטייס המסוק צחי גילוץ", תיאר הד"ר. "נחתנו במעבר אלנבי, מוכנים עם כל האמצעים הרפואיים. ידענו כולנו שהחיים שלו בטיסה הזו בידיים שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה