בריאות

רפורמת המזון אושרה בוועדת הבריאות: "משמעותי במאבק נגד יוקר המחיה"

במסגרת הרפורמה מבצע משרד הבריאות שינוי תפיסתי עם פתיחתם של מסלולי ייבוא מזון העומדים ברגולציה האירופית ועל בסיס הצהרה של שיווק כדין באירופה. המהלך צפוי לייצר תנאים אופטימליים לייבוא מזון לישראל תוך שמירה על בריאות הציבור, ויאפשר ודאות רגולטורית גם לתעשייה הישראלית
מערכת ice | 
ארוחה בריאה (צילום unsplash)
לאחר שבמשרד הבריאות השלימו עם ועדת הבריאות את הכנת החקיקה בתחום התמרוקים, אישרה הבוקר (רביעי) ועדת הבריאות את הצעת התיקון לחוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) - לקראת אישורן הסופי בשבוע הבא במליאת הכנסת של רפורמת המזון ורפורמת התמרוקים שמוביל משרד הבריאות.
במסגרת הרפורמה מבצע משרד הבריאות שינוי תפיסתי עם פתיחתם של מסלולי ייבוא מזון העומדים ברגולציה האירופית ועל בסיס הצהרה של שיווק כדין באירופה. העיקרון המוביל הוא העברת האחריות לתקינות ובטיחות המוצרים על היבואן בהתאם למקובל באירופה והקניית כלים ליבואן לביצוע תהליכים איכותיים לניהול סיכונים ובקרת איכות על המוצרים המיובאים לישראל.
המהלך צפוי לייצר תנאים אופטימליים לייבוא מזון לישראל תוך שמירה על בריאות הציבור, ויאפשר ודאות רגולטורית גם לתעשייה הישראלית. תבוטל חובת הקשר הישיר של היבואן עם היצרן ליבואן נאות ומנגד תוטל חובת ביצוע תהליכי ניהול סיכונים ובקרת איכות על ידי היבואן והמשווק. יצויין כי במסגרת עקרון השיוויוניות יתאפשר גם ליצרן הנאות, כבר בתקופת המעבר ובתנאי שיקיים את כלל חובותיו, לפעול לפי ההוראות המאומצות (בהתאם לדין האירופי). בכך נוצרים תנאים אופטימליים לתעשייה הישראלית לעמוד בשורה אחת עם יצרני מזון מהמובילים בעולם.
שר הבריאות אוריאל בוסו: "היום הוא יום של בשורה היסטורית, מהחשובות ביותר בשנים האחרונות שתקל על כיסם של כלל אזרחי ישראל ומהלך משמעותי מאוד במאבק שלנו נגד יוקר המחיה. רפורמת המזון שהוביל משרד הבריאות מהווה שינוי תפיסה דרמטי עם פתיחת מסלולי ייבוא מזון העומדים ברגולציה האירופית ועל בסיס הצהרה של שיווק כדין. העיקרון המוביל הוא העברת האחריות לתקינות ובטיחות המוצרים על היבואן בהתאם למקובל באירופה והקניית כלים ליבואן לביצוע תהליכים איכותיים לניהול סיכונים ובקרת איכות על המוצרים המיובאים לישראל. אנשי המקצוע במשרד ובראשם שירות המזון הארצי השקיעו מאמצים רבים על מנת להגיע למתווה הנכון שיבטיח את אימוץ התקנות האירופאיות תוך שמירה על איכות ובטיחות המזון ודאגה שבריאות הציבור לא תיפגע".
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "הרפורמה במזון כמו הרפורמה בתמרוקים הן חלק מהאסטרטגיה של המשרד לטייב את הרגולציה, לייצר הלימה בין הרגולציה הישראלית לאירופית, ולהוריד את הנטל הבירוקרטי לצד המשך שמירה על בטיחות ובריאות הציבור, בהתאם למחויבות הציבורית שלנו".
אביב חצבני, מנהל איגוד המזון וליאור לוי, נציג איגוד המזון מסרו: "איגוד תעשיות המזון מברך על עבודת הוועדה ומודה ליו"ר הוועד ח"כ מישרקי שהביא לקידומה של רפורמת מזון שמאמצת עשרות רגולציות אירופאיות בכל הנוגע לייצור, ייבוא או שיווק של מזון. הרפורמה תעמיד את ישראל בחזית אחת עם מדינות אירופאיות, בתקווה שתתאפשר רגולציה יעילה, חכמה ומקלה עבור העוסקים במזון, ובהם התעשייה המקומית. החקיקה שעברה היום משנה מהותית את יסודות העיסוק ויצור המזון בישראל, והמאמץ הנדרש כעת מתעשיית המזון המקומית ליישום החקיקה והתאמתה לאירופה מוערך במיליארדי שקלים. כעת על המדינה למלא את חלקה ולאמץ הקלות והתאמות נוספות דוגמת הפחתת המע"מ על מזון, הסרת חסמים רגולטורים אחרים, מענקים לקידום פריון ליצרנים קטנים ובינוניים ומעבר לסבסוד ישיר לחקלאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה