בעולם

חרם עולמי: ראפיד הישראלית מעוררת סערה באירופה, זו הסיבה

אריק שטילמן, מנכ"ל חברת הפינטק ראפיד שיושבת באיסלנד, התווכח ברשת עם עובד לעבר של החברה על המלחמה בעזה. הדיון בין השניים גרר אחריו קריאות לחרם החברה הישראלית במדינה

מערכת ice |  2
אריק שטילמן מנכל ראפיד (צילום ענבל מרמרי)
אריק שטילמן, מנכ"ל ראפיד, פרסם פוסט ברשת ה-x בו כתב "אנחנו ננצח. ראפיד תומכת בישראל". עובד לשעבר בחברה, מנהל מוצר איסלנדי בשם טינדור הפשטיינסון, ענה לו "ובאיזה מחיר אתה מצדיק את האמירה?", שטילמן ענה לו: "בכל מחיר".
השיח הקצרצר גרר אחריו תגובות מקומיות זועמות. בין היתר החברות איקאה, סאבוויי, רשתות הריהוט JYSK ו־ILVA, וחברת החשמל המקומית סנרפה (Snerpa), הודיעו כי יחדלו לעבוד בשיתוף פעולה עם החברה. 

מותגים אחרים לעומת זאת וביניהם אפל, נספרסו, דומינוס, ו־KFC נשארו נאמנים לפלטפורמת התשלומים הישראלית. איסלנד נחשפה כאחת מהמדינות העוינות ביותר לישראל מאז ה־7 באוקטובר.
ראש ממשלת איסלנד, קתרין יקובסדוטיר, אף אמרה באחד הראיונות כי היא מביעה "זעזוע מהמוות המתמשך של אזרחים בעזה", מבלי להזכיר את ישראל או לגנות את הטבח שביצע החמאס בדרום. 
ביולי 2021 רכשה החברה את חברת התשלומים האיסלאנדית Valitor, תמורת 100 מיליון דולר. במרץ 2022 דווח כי במניות החברה נעשו עסקאות לפי שווי חברה של 15 מיליארד דולר. כיום מועסקים באיסלנד כ־120 עובדים בראפיד הישראלית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חרם עולמי? סערה באירופה? אני רואה רק סערה באיסלנד
    אוריה 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ושם כמובן צבועים. אריק שטילמן היה יכול לענות תשובה חכמה יותר מאשר ״בכל מחיר״, אבל תכלס זו התשובה - בכל מחיר אנחנו מוכנים למנוע זוועה נוספת כמו ה-7 באוקטובר, שחמאס גם הצהיר שיעשה שוב ושוב ושוב!
    סגור
  • 1.
    איקאה?
    מוטי 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הם מחרימים תומכת בישראל, מה הם עושים אצלנו? אה, שכחתי. לכסף של היהודים אין ריח.
    סגור