בעולם

הטירוף בלוב נמשך: זה מה שגרם שר החוץ הישראלי במדינה

הפגישה החשאית שנחשפה על ידי משרד החוץ בתחילת השבוע שעבר בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לא אל מנקוש ממשיכה לעורר עדים במדינה הצפון אפריקאית, לאחר ששרת החוץ הושעתה מתפקידה, החליט התובע הכללי בלוב להקים ועדת חקירה לבדיקת הנושא
מערכת ice | 
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)

ביום ראשון שעבר נחשפה על ידי משרד החוץ פגישה חשאית וראשונה מסוגה שנערכה בבירת איטליה רומא, בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לא אל מנקוש. בממשלת לוב לא אהבו את התגובה שגררה הפגישה בקרב העם הלובי והשעו מהתפקיד את שרת החוץ עד לבירור הנסיבות. בממשלה הלובית לא הסתפקו בכך והתובע הכללי החליט להקים ועדת חקירה לבדיקת הנושא.

בהודעה שפרסמה ממשלת לוב נמסר כי "הוועדה תפעל לאיסוף חומרי הוכחות הדרושים לחקירת המוזמנים לפגישה, לרבות שמיעת הצהרותיהם של מי שניתן לקבל מהם הבהרות הנדרשות לחקירת האירוע. כזכור הפגישה בין שרי החוץ נערכה בסוף חודש אוגוסט בבירת איטליה רומא בלשכתו של שר החוץ האיטלקי אנטוניו טייאני ועורר משבר גדול בתוך ממשלת לוב בסיומו השעה ראש הממשלה א דבייבה את שרת החוץ מתפקידה.

צעד זה של ראש הממשלה הגיע לאחר לילה סוער בו נערכו הפגנות בו שרפו מפגינים לובים במספר ערים במדינה דגלי ישראל וכן דגלים עם תמונתה של שרת החוץ. בממשלת לוב הכחישו במהירות כי הפגישה הייתה מתואמת בין הצדדים, זאת על אף טענות משרד החוץ כי הפגישה תואמה בדרגים הבכירים ביותר בשתי הממשלות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה