בעולם

מתקרבים: UBS חתמה על "הסכם הפסדים" עם ממשלת שוויץ

על פי ההסכם, ממשלת שוויץ תכסה הפסדים של עד 9 מיליארד פרנק שוויצרי (10 מיליארד דולר), בעקבות רכישת קרדיט סוויס
מערכת ice | 
UBS (צילום WIKIMEDIA)
UBS וממשלת שוויץ הודיעו היום (שישי) כי חתמו על הסכם הגנה על הפסדים, שייכנס לתוקף לאחר שההשתלטות של הבנק על קרדיט סוויס תושלם. על פי ההסכם, ממשלת שוויץ תכסה הפסדים של עד 9 מיליארד פרנק שוויצרי (10 מיליארד דולר), בעקבות רכישת יריבתה לשעבר של UBS. הביטוח הזה הוא ספציפי ל"תיק ייעודי של נכסי קרדיט סוויס שאינם הליבה" ויופעל ברגע ש-UBS תספוג הפסדים ראשוניים של 5 מיליארד פרנק שוויצרי.
"העדיפות של הממשלה הפדרלית ו-UBS היא למזער הפסדים וסיכונים פוטנציאליים, כך שהפנייה לערבות הפדרלית תימנע ככל האפשר", מסרה ממשלת שוויץ בהצהרה. הממשל הוסיף כי הוא הקל על העסקה כדי "לשמור על היציבות הפיננסית ובכך למנוע נזק לכלכלה השוויצרית", אך לאורך כל הדרך הסכים להבטיח חלק מההפסדים, עקב השתלטות של UBS על תיק נכסים ש"אינם מתאימים לעסקיה ופרופיל סיכונים".
בתמורה, ההסכם קובע כי לאחר ההשתלטות, על UBS לתמוך בפיתוח מעמדה של שוויץ כמרכז פיננסי. הבנק אישר את הכוונות להשאיר את מטה הקבוצה הממוזגת בשווייץ למשך ההפרשות להגנה על הפסד. "UBS תנהל את הנכסים הללו בצורה נבונה וחרוצה ומתכוונת למזער כל הפסד ולמקסם את מימוש הערך על הנכסים הללו", נמסר מהמוסד הפיננסי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה