בעולם

ביידן מתגאה: "מנענו משבר כלכלי וקריסה כלכלית"

לאחר שהצעת החוק להעלאת תקרת החוק אושרה על ידי הסנאט, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מכריז כי ההסכם "קריטי" וטען כי "מנענו משבר כלכלי וקריסה כלכלית"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשא ביום שישי בערב את הנאום הראשון של מהמשרד הסגלגל כדי לדון בהצעת חוק להעלאת תקרת החוב תוך הגבלת הוצאות פדרליות, וכינה זאת הסכם "קריטי". על הצעת החוק הוא חתם כבר ביום שבת.
"אף אחד לא קיבל את כל מה שהוא רצה, אבל העם האמריקאי קיבל את מה שהם צריכים. מנענו משבר כלכלי וקריסה כלכלית", מסר הנשיא האמריקאי.

הצעת חוק תקרת החוב לפשרה עברה את הסנאט ברוב של 63 שתמכו מול 36 שהתנגדו עוד ביום חמישי בערב, וזכתה לתמיכה מספקת של שני הצדדים כדי להתגבר על רף 60 הקולות כדי להימנע מפיליבסטר. ביום רביעי הוא עבר בבית הנבחרים ברוב של 314 בעד ו-117 נגד.
"זה חיוני", אמר ביידן. "חיוני לכל ההתקדמות שעשינו בשנים האחרונות כדי לשמור על האמונה והאשראי המלאים של ארצות הברית ולהעביר תקציב שממשיך להצמיח את הכלכלה שלנו ומשקף את הערכים שלנו כאומה".
ללא ההסכם, התחייבויות פדרליות כמו ביטוח לאומי, מדיקר ותשלומי משכורת צבאיים היו נעלמים. כישלון בהרמת תקרת החוב היה מרעיד את השווקים הפיננסיים העולמיים וגורם לאובדן מקומות עבודה בארה"ב.
הצעת החוק מגיעה לאחר שבועות של משא ומתן אינטנסיבי בין יו"ר הבית הרפובליקני, קווין מקארתי, לבין הבית הלבן. העסקה הסופית העניקה לשמרנים כמה ניצחונות במדיניות אידיאולוגית בתמורה להצבעותיהם להעלאת תקרת החוב מעבר לבחירות לנשיאות בשנה הבאה ולתוך 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה