בעולם

היום הדרמטי של טורקיה: ארדואן נגד קיליצ'דראולו בסיבוב השני

טורקיה בוחרת בסיבוב השני: היום יוכרע אם השליט ארדואן יישאר בתפקידו, או שמועמד האופוזיציה יתחיל עידן חדש במזרח התיכון
מערכת ice | 
רג'פ טאיפ ארדואן וכמאל קיליצ'דראולו (צילום מתוך האינסטגרם)
היום (ראשון) יוצא לדרך הסיבוב השני בבחירות לנשיאות בטורקיה, לאחר ששני המועמדים המובילים, רג'פ טאיפ ארדואן, וכמאל קיליצ'דראולו, לא השיגו את ה-50% הנדרשים. 
בסבב הראשון בבחירות, שהן אולי הדרמטיות ביותר במאה שנותיה של טורקיה המודרנית, הנשיא המכהן השיג 49.59%, בעוד מועמד האופוזיציה הגיע ל-44.67% והצליח לגרור את ארדואן לסיבוב שני.
בשנה האחרונה העמיק המשבר הכלכלי במדינה ולאחרונה היא הוכתה ברעידת האדמה שגבתה את חייהם של עשרות אלפים, ואת בתיהם של מיליונים. 
כל העולם עוקב בדריכות אחרי המערכה בטורקיה, מדינה חברה של נאט"ו המונה 85 מיליון איש, ונמצאת בצומת אסטרטגית מבחינה גיאוגרפית ומדינית. ברוסיה ישמחו להמשך שלטונו של ארדואן, בעוד שבאמריקה יהיו מרוצים מניצחון של קיליצ'דראולו.
 

המנהיג הוותיק ארדואן הפך, ביותר מ-20 שנות בשלטון, את המדינה השנייה בגודלה באירופה לשחקנית עולמית, חידש אותה באמצעות מגה-פרויקטים כמו גשרים חדשים, בתי חולים ושדות תעופה, ובנה תעשייה צבאית שמבוקשת על ידי מדינות זרות.
 
אבל המדיניות הכלכלית ההפכפכה שלו שאימצה ריבית נמוכה וגרמה ליוקר מחייה, הותירה אותו תחת ביקורת קשה מאזרחים רבים. התגובה האיטית של ממשלתו לרעידת האדמה ההרסנית בדרום מזרח טורקיה שגרמה למותם של 50,000 בני אדם הוסיפה לחרדת הבוחרים מהמשך שלטונו.
קיליצ'דראולו הסוציאל-דמוקרטי מתחייב לכוון את טורקיה למסלול חדש על ידי החייאת הדמוקרטיה לאחר שנים של דיכוי המתנגדים לשלטון, חזרה למדיניות כלכלית אחראית יותר ולא מסתירה, העצמת מוסדות שאיבדו את האוטונומיה תחת אחיזתו ההדוקה של ארדואן ובנייה מחדש של הקשרים עם העולם המערבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה