בעולם

מצעד מביש באזיקים? איך יראה מעצרו של טראמפ

סביר להניח כי הנשיא לשעבר לא יילקח לבית המשפט אזוק ומוקף בשוטרים כנהוג בדרך כלל בארצות הברית; קיים סיכוי כי ישוחרר לביתו אחרי הדיון הראשוני אם השופט יחליט כי ההאשמות נגדו אינן חמורות מדי
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום טוויטר/דונלד טראמפ)
חבר מושבעים בארה"ב החליט כי נגד נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, יוגש כתב אישום פלילי במסגרת פרשת כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, אשר לכאורה טראמפ שילם לה דמי שתיקה וזאת על מנת שהרומן ביניהם לא יגיע לידיעת הציבור וכך יהרוס את הקמפיין שלו לנשיאות.
לצד זאת ובהתאם להערכות, טראמפ צפוי להסגיר את עצמו לרשויות ביום שלישי הקרוב ויגיע במסגרת זו לדיון בנושא כתב האישום. מה שיקרה לאחר כן טרם ידוע אך הסברה כי טראמפ ישהה במעצר היא מאד נמוכה. אך למרות זאת, איך יכול להראות משפט של הנשיא לשעבר?
על פי דיווחים, כשיגיע טראמפ להסגיר את עצמו בניו יורק, הוא ייעצר על ידי בלשים מטעם לשכת התובע המחוזי. העובדה שהוא יסגיר את עצמו לרשויות מראה על כך שהמשטרה לא מעוניינת לקיים את "מצעד הבושה" הידוע של לקיחת אדם מביתו באזיקים. אחרי המעצר, יילקחו ממנו טביעות אצבע, הוא יצולם למאגרים המשטרתיים ואז יעבור תחקור על ידי הבלשים שיכינו דוח מעצר.
דווח בשבוע שעבר כי טראמפ מעדיף להפוך את מעצרו למפגן של "התרסה", וידרוש להיאזק. כך לשיטתו תחוזק טענתו לרדיפה פוליטית מצד התובע המחוזי במנהטן, איש המפלגה הדמוקרטית.
לאחר המעצר, בדרך כלל נאשמים בארה"ב נלקחים לתא המתנה ליד בית המשפט, שם הם מחכים לדיון הקראת האישום. תובעת לשעבר במשרד התובע של מנהטן העריכה בשיחה עם "וול סטריט ג'ורנל" כי טראמפ יזכה לתנאים מותאמים משיקולי אבטחה, ולכן ידלג על השלב הזה. היותו השניא לשעבר, הוא מאובטח על ידי השירות החשאי, שכנראה יהפוך את בית המשפט לאזור סטרילי.
בבית המשפט, צפוי השופט לשאול את טראמפ אם הוא מודה, או רוצה להמשיך לשלב הטיעונים בעונש. טראמפ צפוי לא להודות – ואז יתחילו עורכי דינו לתאם עם התביעה לוחות זמנים והליכים הנוגעים להוכחות. אם השופט יחליט כי האשמות נגדו אינן חמורות מדי, הוא צפוי להשתחרר ולחזור לביתו בפלורידה באותו יום.
להערכת תובעים לשעבר, הנשיא לשעבר לא ייכנס לכלא גם אם יורשע. הליכים משפטיים בניו יורק נחשבים ארוכים, ופסק הדין במשפט עשוי להינתן בעוד חודשים - ואפילו בעוד יותר משנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה