בעולם

איראן מוציאה להורג מפגינים: "הציתו מלחמה נגד אלוהים"

לראשונה מאז פרצו המהומות באיראן בעקבות מחאות החיג'אב, המשטר הוציא להורג בתלייה את מוחסן שקארי בן ה-23, שהורשע  ב"הצתת מלחמה נגד אלוהים". בנוסף, נידונו למוות 11 עצורים במסגרת ההפגנות שמחכים לתלייה
מערכת ice | 
הפגנות באיראן עקב מות הצעירה
לראשונה מאז פרצו המהומות באיראן בעקבות מחאות החיג'אב, המשטר הוציא הבוקר (חמישי) להורג  את מוחסן שקארי בן ה-23. שקארי הורשע ב"הצתת מלחמה נגד אלוהים" בכך שלקח חלק בחסימת הרחובות, וכן בפציעתו של לוחם בסיג' באמצעות "סכין ארוכה". על פי הודעת הרשות השופטת באיראן, הוא הוצא להורג בתלייה.
בנוסף לקאשרי, עד עתה נידונו למוות 11 עצורים במסגרת ההפגנות. איראן הודיעה בנוסף לכך כי חמישה עצורים הואשמו ברצח של לוחם בסיג' במסגרת ההפגנות. על פי ההערכות של גורמים שונים, מספר ההרוגים בהפגנות עשוי להתקרב ל-500, ומספר העצורים גבוה יותר מ-18 אלף. לפחות 60 אנשי כוחות הביטחון גם נהרגו בעימותים הקשים. 
בתוך כך, הבוקר מת באיראן רוסתם גאשמי, לשעבר בכיר במשמרות המהפכה ועד לאחרונה שר התחבורה בממשלת הנשיא אברהים ראיסי. לפני שבועות אחדים הודיע גאשמי על התפטרותו בשל "הידרדרות במצבו הבריאותי". באופן חריג הגיעה ההתפטרות על רקע פרסום תמונות שלו משנת 2011, בהן הוא נראה בחברת "מאהבת ללא כיסוי ראש במלזיה". התמונות שפורסמו עוררו שביעות רצון גדולה בקרב בכירי הממשלה בטהראן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה