בעולם

הבנק הפדרלי מכריז: הריבית נשארת ברמה של 5.5%

בפעם התשיעית ברציפות, הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב הודיע ששיעור הריבית תישאר ללא הורדה ותהיה ברמה של 5.5%. על פי ההערכות בשוק, הריבית צפויה לרדת במהלך ספטמבר
מערכת ice | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
בפעם התשיעית ברציפות הבנק המרכזי של ארה"ב (הפדרל ריזרב), פרסם הערב (רביעי), ש בהתאם לציפיות האנליסטים בשוק הריבית תישאר ברמה של 5.5%. כאמור הפעם האחרונה שנעשה שינוי בשיעור הריבית היה במהלך חודש יולי 2023.
על פי גורמים בשוק, אנשי הפד צפויים להוריד את הריבית במהלך אמצע חודש ספטמבר, אך נכון לעכשיו משקיעים ברחבי העולם מצפים למסיבת העיתונאים הקרובה שיכנס יו"ר הבנק ג'רום פאוול שבה יעניק רמזים על המדיניות העתידית של הבנק.
כאמור, לאחר משבר הקורונה שהיכה קשות בכלכלות ברחבי העולם, החל מחודש מרץ 2022, הבנק המרכזי של ארה"ב פתח במחזור העלאות ריבית במאמץ לבלום את האינפלציה.
במהלך החודש האחרון, האינפלציה בארה"ב הפתיעה את גורמים רבים בשוק לאחר שהיא התקררה יותר מהצפוי והגיעה לרמתה הנמוכה זה יותר משלוש שנים, אבל היא עדיין נשארה מעל היעד שהציב הבנק שמרכזי- אינפלציה של 2%.
כאמור מדד המחירים לצרכן עלה ב-3% בחודש יוני לעומת יוני 2023, וירד ב-0.1% לעומת החודש שקדם לו - מאי 2024. הנתונים הללו מעידים על תמונת מצב מעודדת מזו שצפו האנליסיטים בנוגע למצבה של אינפלציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה