אוכל
וולט מול משלוחה: פערי מחירים מטורפים של מנות במסעדות - "כמו שודד"
בדיקה רחבת היקף שנערכה מצאה פערי מחיר מטורפים בין וולט למשלוחה ב־7,000 מנות זהות – נתון שמצית מחדש את זעם המסעדנים ואת מרד הצרכנים. בפנים יש גם דוגמאות
בזירת המשלוחים המקומית מתחולל בחודשים האחרונים מה שמסעדנים מכנים "מרד צרכנים" - תופעה שכבר באה לידי ביטוי בירידה חדה של 14% במחזור ההזמנות של אפליקציית המשלוחים הפופולרית וולט, לצד עלייה מתמשכת בשימוש באפליקציית "משלוחה". מגמה זו מקבלת חיזוק מנתונים חדשים שהוצגו בתוכנית "הצינור" בערוץ 13, בעקבות בדיקה שערכה אפליקציית "סרוק".
הבדיקה בחנה 7,000 מנות זהות שנבדקו בשתי הפלטפורמות, ובהם עולה תמונה ברורה: ב־20% מהמקרים, אותה מנה הייתה יקרה יותר בוולט מאשר במשלוחה. הדוגמאות מדברות בעד עצמן: שיפוד פרגית שנמכר במשלוחה ב־30 שקלים מופיע בוולט ב־40; מגש סושי גדול שנמכר במשלוחה ב־690 שקלים עולה בוולט 775; ומנת הנקניקיות של "בייטס", שנמכרת במשלוחה ב־36 שקלים, מוצעת בוולט במחיר כמעט כפול – 68 שקלים. ויש עוד מאות דוגמאות דומות.
בקרב מסעדנים המודאגים מהפערים, נטען כי מקורם בעמלות הגבוהות שוולט גובה מבתי העסק. אילן זיגדון, יו"ר פורום המסעדנים, התקשה להישאר אדיש: "אני ממשיל את המקרה לשודד ששם אקדח על הרקה לבן אדם ואומר הנה תראו הוא מחייך. זה מה שוולט עושה למסעדנים. 32.6 אחוז מכל עסקה." לדבריו, הלחץ אינו מסתיים בכך: על פי ההסכם, וולט אף אוסרת על המסעדות להציע מחיר נמוך יותר ללקוח שמגיע פיזית למסעדה.
בתגובה לידיעה בהצינור נמסר מוולט: "המחירים בפלטפורמה נקבעים על ידי בעלי העסק בלבד. כל המחירים גלויים לצרכן ומאפשרים השוואה ובחירה חכמה."
עוד ב-
הצרכן הישראלי, כך נראה, כבר עושה את החשבון – ומתחיל לחפש אלטרנטיבות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.חרם על וולט??צרכן חכם 12/2025/04הגב לתגובה זו0 0להחרים את וולט?? עושקים את הלקוחות העסקים הקטנים והעובדים שלהםסגור



