רכילות עסקית

מפגש פסגה: ריטה וביל קלינטון נכחו על אותה הבמה במרוקו

השניים נפגשו ב-Aviram Awards - תחרות שנתית לאיתור מיזמים משני מציאות במזרח התיכון וצפון אפריקה במסגרת פעילותה של קרן אבירם, שהוקמה על ידי היזם זיו אבירם, כחלק מפעילותה הרחבה לקדם מעורבות חברתית וקהילתית
מערכת ice | 
ביל קלינטון וריטה
אירוע הגמר הגדול של תחרות "Aviram Awards", התקיים זו השנה השנייה על ידי קרן אבירם, שהוקמה על ידי היזם זיו אבירם ובני משפחתו, והמגזין הבין-לאומי Forbes. גמר התחרות מהווה אירוע השיא של תהליך בן כמה חודשים אשר במסגרתו נבחרו חמשת היזמים מתוך 780 סטרטאפים מרחבי המזרח התיכון.
Aviram Awards היא תחרות שנתית לאיתור מיזמים משני מציאות במזרח התיכון וצפון אפריקה במסגרת פעילותה של קרן אבירם, שהוקמה על ידי היזם זיו אבירם, כחלק מפעילותה הרחבה לקדם מעורבות חברתית וקהילתית. הקרן חרטה על דגלה לרתום את הניסיון והכלים של העולם העסקי ולשלב טכנולוגיה ויזמות יחד עם עשיית הטוב במטרה להגשים רעיונות, פתרונות ומיזמים ולהוביל לשיפור איכות חייהם של החברה והסביבה.
במסגרת התחרות עברו היזמים תהליך מנטורינג בידי מיטב המומחים הבין-לאומיים, כחלק מסמינר חצי הגמר והכנה ייעודית לגמר התחרות. בסופה הם עמדו על במה אחת והציגו את מיזמיהם לשינוי המציאות לטובה.
במקום הראשון (פרס של חצי מיליון דולר) זכתה חברת QD-SOL הנלחמת בשינויי האקלים על ידי פיתוח טכנולוגיית ייצור מימן קוונטי ירוק. הטכנולוגיה מנצלת את אנרגיית השמש להפקה ישירה של מימן ירוק ממים ללא צורך בחשמל, מה שהופך אותה לפתרון בר-קיימה עבור התעשייה והסביבה. QD-SOL הוא מיזם מבטיח אשר עתיד לשנות את פני התעשייה הבין-לאומית ולסייע במאבק במשבר האקלים.
לאירוע הגמר הגיע נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון עם בכירים מקרן קלינטון העולמית. הנשיא לשעבר בירך על השותפות עם קרן אבירם ועל המטרות הנעלות שתחרות Aviram Awards מקדמת בשנים האחרונות: "על עולם הפילנתרופיה להמשיך ולייצר לאנשים צעירים הזדמנות לחשוב על העתיד שלהם. המזרח התיכון למשל, הינו אזור אשר עתיד להיפגע באופן קשה בקרוב ממשבר האקלים. אני מאמין שלקיחת אחריות והנעה לפעולה של יזמים וטכנולוגיה, תייצר הזדמנויות לפתח ולהוביל תחומים שדורשים מוחות חדשים".
"בעידן בו רוב האנשים מתרכזים בהבדלים בינינו, ולא במשותף, תחרות Aviram Awards משקפת את מציאת המכנה המשותף בין יזמים והנעתם לפעולה. על הסקטור העסקי לשאול ללא הפסקה, האם מה שהוא עושה מטיב עם החברה ולהמשיך לנסות לייצר אימפקט חברתי במגוון תחומים כמו אקלים וחינוך", הוסיף קלינטון.
כלל היזמים נבחנו על בסיס הפוטנציאל הטמון במיזם שלהם המשלב יום יום בין טכנולוגיה, חדשנות, עשיית הטוב ושינוי המציאות לטובה. במסגרת האירוע, נבחנו היזמים על ידי צוות שופטים בין-לאומי ממגוון תחומים: היזם ואיש העסקים זיו אבירם, מייסד ונשיא קרן אבירם; רנדל ליין, העורך הראשי של מגזין Forbes הבינלאומי; יאסין לאגזיוואי, מנהל היזמות הראשית באוניברסיטת בנגריר UM6P, לאמיה בנמחלוף, מנכ"לית MITC, של רשת הטכנופארק המובילה במרוקו ומלדה אקין, מייסדת ומנכ"לית D14.AI מערב הסעודית. כמו כן, באירוע נכחו בכירים מארמון המלוכה של מרוקו, ביניהם אנדריי אזולאי, היועץ הבכיר ביותר למלך מרוקו, שרים, אנשי עסקים ובכירים בקהילת ההיי־טק המקומית והבין-לאומית וגם הזמרת ריטה.
למקום השני (פרס של 100 אלף דולר) הגיעה חברת Carbon Blue מישראל, אשר מפתחת פתרון להסרת פחמן דו חמצני (CDR) הכולל גישה ייחודית לסילוק co2 מהאוקיינוסים בעולם במקום מן האטמוספירה. תהליך הסילוק מהווה תהליך קומפקטי ויעיל אנרגטית, בעל תחזוקה מינימלית.
למקום השלישי (פרס של 50 אלף דולר) הגיע DeepEcho ממרוקו, מיזם אשר משתמש בבינה מלאכותית בכדי לסייע לטכנאי אולטרסאונד באבחון וידאו אולטרסאונד מתקדם לצורך מניעת מומים מולדים.
זיו אבירם: "אני גאה להכריז כזוכה בתחרות על QD-SOL מישראל שהציגו רעיון פורץ דרך אשר מספק מענה משמעותי למשבר האקלים. QD-SOL נבחרו מתוך מאות יזמים ויזמות שפיתחו רעיונות משני מציאות וגילו מחויבות אדירה לשנות את העולם לטובה באמצעות טכנולוגיה. אני נרגש לסכם שנה נוספת של עשייה במסגרת התחרות ולהמשיך ולקדם את מטרותיה של קרן אבירם במזרח התיכון ובעולם".
רנדל ליין, מנהל תוכן ועורך ראשי במגזין הבינלאומי Forbes: "פורבס גאה לשתף פעולה עם קרן אבירם כדי לזהות, להדריך ולתמוך ביזמים במזרח התיכון שמניעים שינוי חברתי וסביבתי משמעותי באמצעות חדשנות וטכנולוגיה. הזוכה בתחרות Aviram Awards השנה מדגים את המשמעות של שימוש בעסקים לתמיד. QD-SOL יוצרים השפעה מתמשכת ברחבי העולם ומסייעים לפתור כמה מהנושאים הקריטיים ביותר של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה