רכילות עסקית

לא שוכחים: בצפת מציינים 75 שנה לשחרור העיר

חגיגות שנת ה-75 לשחרור העיר צפת ממשיכות והפעם - טקס ההנצחה לנופלים על שחרור העיר בו התקיים טקס יקירי העיר ובפעם הראשונה גם חולקות תעודות הוקרה מיוחדות
מערכת ice | 
יקירי העיר צפת (צילום סטודיו A)
בצפת ממשיכים בחגיגות לציון שנת ה-75 לשחרור העיר. בהיכל התרבות העירוני נערך טקס ההנצחה לנופלים על שחרור העיר בו נשאו דברים ראש העיר יהושע (שוקי) אוחנה, רב העיר הרב שמואל אליהו, נציגי ותיקי העיר ולוחמי תש"ח. בהתאם למסורת הצפתית, לאחר טקס הזיכרון התקיים טקס יקירי העיר ובו הוענקו אותו לתושבים ותיקים אשר פעלו רבות למען הקהילה בצפת לאורך השנים.
לראשונה, באירוע הוענקו גם תעודות הוקרה מיוחדות. משפחתו של המסעדן והשף אבירם זייד ז"ל קיבלה את התעודה – לאחר שזייד, בן העיר צפת, הלך לעולמו השנה בתאונת אופנוע. לאורך השנים פעל זייד רבות למען העיר. במסעדה שהקים מתוך כוונה לעודד את תחום התיירות והתרבות בעיר, העסיק נוער בסיכון שרבים מהם לקח תחת חסותו ודאג שיתגייסו לשירות צבאי ולחלקם אף מימן הוצאת רישיון נהיגה.

תעודה נוספת הוענקה לאחת מאחרונות המשתתפות בקרבות השחרור על צפת שעדיין בחיים – בתיה קדר, כיום בת 90 ובשנת 1948 בגיל 15, עם בני נוער נוספים התנדבה להתגייס לסיוע בעמדות הלחימה בהעברה תחת אש של הודעות, מזון ותחמושת לאורך ימי הקרבות. קדר הגיעה במיוחד ממרכז הארץ אל הטקס וזכתה לתשואות הקהל.
"צפת נמצאת כיום בתנופת התחדשות עירונית ועשיה משמעותית עבור כל תושבי ותושבות העיר, השותפים המלאים לדרך, להצלחה ולחזון. העיר התברכה בהון אנושי יוצא דופן של קהילה חמה ומחבקת, המגלה אחווה, אחריות חברתית וכבוד הדדי" קרא ראש העיר אוחנה ופנה אל הוותיקים "אתם משחררי העיר שנמצאים כאן עימנו, סיפור חייכם מלא  בגבורה, מלא באומץ לב, אתם אלו שהנחתם את היסודות שעליה קמה והתפתחה העיר הנהדרת הזו. כבוד גדול עבורי להעניק את פרס יקיר העיר צפת לאנשי העיר שכל אחד מוכשר בתחומו אך לכולם משותף הרצון לא רק לעשות למען ביתם, אלא גם לטובת העיר ותושביה. אתם מייצגים את כל מה שיפה וטוב בעירנו וכולנו חייבים לכם תודה גדולה!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה