השוק

לקראת היסטוריה במדד ה-S&P500: כל הפרטים על הדרמה בוול סטריט

עליות שערים נרשמות הערב בניו יורק כשמדד ה-S&P500 נמצא מרחק של 0.2% בלבד לפני שהוא שובר את רמת ההתנגדות של כל הזמנים שנמצא ב-5,000 נקודות; האם המשקיעים יקבלו פחד גבהים?
ניצן כהן |  2
מדד S&P 500 (צילום shutterstock, freepik)
עונת הדוחות בארה"ב נמצאת בעיצומה ואף לא רוצה להרוס מסיבה טובה וזה מביא אותנו לרמה היסטורית שהיא גם רמת התנגדות היסטורית של ה-S&P500 ונמצאת ברמה של 5,000 נקודות. כרגע ה-S&P500 נסחר ברמה של 4,993 נקודות וזה אומר 0.2% מרמת ההתנגדות הזו.
עכשיו באופן עקרוני מה שמביא את המדדים לעליות האלה אלה נתוני המקרו והם מדברים על מצב בו הכלכלה האמריקאית מצליחה לעבור את משבר הריבית הגבוהה ללא קריסה וזה אומר שכשאי שם בחודש מאי הריבית בארה"ב תתחיל לרדת, ניתן להניח שהכלכלה האמריקאית תחזור לרתוח.

הנתון הזה מסביר את ההחלטה של ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) שלא להוריד את הריבית עכשיו וזה גם מסביר את ההתבטאויות של ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב שאמר שהסיכוי נמוך להורדת ריבית בחודש מרץ והתהליך הזה יתחיל רק כשיצטברו מספיק נתונים שהאינפלציה מתייצבת ומתבססת ברמה של 2%.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב והוא דומה מאוד למצב שקורה כרגע בישראל והוא הנפקת הענק של הממשל האמריקאי, הנפקת אג"ח של 41 מיליארד דולר שהחלה היום ותסתיים איפה שהוא בשבוע הבא והיא נועדה לממן את גל הפירעונות של אגרות החוב של הממשל  שצפוי בחודשיים הקרובים.
תהליך של הנפקת ענק בסדר גודל כזה של הממשל האמריקאי (ההנפקה היא של אג"ח ל-10 שנים כשהפירעונות הן של אג"ח קצרות יותר) יוצרת  כמה תהליכים מאוד מעניינים.
התהליך הראשון הוא עצם פירעון אגרות החוב שזה אומר שהמשקיעים הולכים לקבל המון כסף מהממשל והשאלה הגדולה היא מה יקרה עם אותו הכסף. אם אנחנו יכולים לנחש כרגע, הרי שחלק לא קטן ממנו מתחיל לזרום כבר עכשיו לשוק המניות וחלק אחר ממנו יחזור לממשל להנפקה החדשה.
עכשיו אנחנו רואים את תשואות האג"ח ל-10 שנים מעל ה-4% וזה אומר שהממשל לא יוכל לקבל כסף בתשואות נמוכות מזה ואם אנחנו מדברים על עולמות של תוואי ריבית יורד במהלך השנה, הרי שתשואה ממשלתית של 4% היא חלום ואם המשקיעים יצליחו ללחוץ את הממשל הפדרלי בעוד נקודה או שתיים, הרי שהם הולכים לעסקה שהיא חלום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בועת כל הזמנים
    האמיתי 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    משוגעים האמרקאים הs&p יחזור ל3800 ואז כולם יפיעו פליאה איך לא מכרו בשורט שהיה בבועה הנוראה של 5000
    סגור
  • בועה
    לגמרי 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסיכוטית
    סגור