השוק

בון תור בדרך להנפקה: ג'נריישן קפיטל תציע שווי 1.2 מיליארד שקל

חברת התחבורה שנמצאת בשליטת קרן הריט להשקעה בתשתיות, החלה בהכנת תשקיף שמתבסס על נתוני 2023. המהלך מתוכנן לסביבות מאי 2024 והחברה האם לאומי פרטנרס, המחזיקה 20% מהמניות, תקח בו חלק משמעותי. הרווח התפעולי-תזרימי הצפוי השנה יעמוד ככל הנראה על 243 מיליון שקל
מערכת ice | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום אייל טואג)
חברת התחבורה בון תור, שבשליטת קרן הריט להשקעה בתשתיות ג'נריישן קפיטל, החלה בהכנת תשקיף לקראת הנפקה בתל אביב, שמתבסס על דו"חות 2023, כך דווח הבוקר (שלישי) בכלכליסט. ההנפקה מתוכננת לסביבות חודש מאי 2024 לפי שווי של בין 1.1 ל-1.2 מיליארד שקל. מדובר בשווי דומה לזה שלפיו בון תור רשומה בספרי ג'נריישן, בדו"חות הרבעון השלישי, ובשווי שגבוה כמעט פי 6 בהשוואה לשווי שלפיו ג'נריישן נכנסה להשקעה בחברה לראשונה בשנת 2018. 
בון תור עוד לא התקשרה חברת חיתום, אולם על פי הפרסום בכלכליסט סביר להניח שאחת החברות שיובילו את ההליך היא לאומי פרטנרס, משום שהחברה האם לאומי פרטנרס מחזיקה בעצמה 20% ממניות בון תור. לאומי פרטנרס נכנסה להשקעה בבון תור באוגוסט 2022, אז הושלמה עסקה שבמסגרתה היא רכשה 20% ממניות בון תור מידי ג'נריישן, ואילו אנשי העסקים שאול שני ויובל טל רכשו 6.9%.
שווי החברה בעסקה עמד על 685 מיליון שקל. שני עשה את הונו בעסקי התקשורת בעודו מוכר את חברת הטלקום הישראלית-ברזילאית GVT לוויונדי הצרפתית תמורת 1.2 מיליארד יורו ב-2009 ואת חברת הטלקום ICI לריבון האמריקאית בעלות של 450 מיליון דולר בשנת 2019. יובל טל הוא ממייסדי חברת הפינטק פיוניר וכיום שותף בקרן הפינטק של Team8. 
ג'נריישן קפיטל מחזיקה ב־73.1% ממניות בון תור. הקרן, שמנוהלת על ידי יוסי זינגר וארז בלשה, נכנסה להשקעה בבון תור ב-2018 כשרכשה 49% מהמניות ממשפחת כץ לפי שווי של 208 מיליון שקל. ב־2022, מעט לפני העסקה מול לאומי, טל ושני, רכשה את יתרת המניות לפי שווי של 650 מיליון שקל, תוך שערן כץ התחייב להישאר מנכ"ל החברה למשך שנתיים ממועד השלמת העסקה. נכון לסוף הרבעון השלישי בון תור רשומה בספרי הקרן לפי שווי של 1.14 מיליארד שקל.

(צילום: עומר פיכמן/פלאש 90)
לפי הדו"חות של ג'נריישן קפיטל, בון תור צפויה לסיים את 2023 עם רווח תפעולי-תזרימי (EBITDA) של 243 מיליון שקל. כלומר, השווי המצופה בהנפקה עומד על מכפיל EBITDA של 5, שנחשב למכפיל סטנדרטי בתחום. בון תור פועלת בשלושה תחומים ובאמצעות שמונה חברות-בנות. היא מפעילה 1,600 כלי רכב ומעסיקה יותר מ-2,000 עובדים. החברה מחזיקה בזיכיון להפעלת ארבעה אשכולות של היסעים מטעם המדינה: אשכול הנגב, אשכול שרון חולון, אשכול השרון ואשכול אונו-אלעד.
 
במונחי קילומטרים, נתח השוק של מטרופולין עומד על 16%, ולפי הדו"חות של ג'נריישן, הדבר הופך אתה לחברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בישראל אחרי אגד, שחולשת על כ-30%. היקף הנסועה השנתי של מטרופולין עומד על 100 מיליון ק"מ. ג'נריישן נערכת להנפקת בון תור בזמן שישראל מצויה בלחימה והריבית במשק גבוהה, מה שמפחית את האטרקטיביות של נכסי הסיכון ואת הרצון להנפקות.
הריבית הגבוהה והחקיקה שקידמה הממשלה קיררו את שוק ההנפקות הראשוניות (IPO), ובמהלך 2023 כולה בוצעה הנפקה ראשונית אחת בלבד - של זפירוס, חברת אנרגיה מתחדשת שפועלת בפולין ונמצאת בשליטת קרן תש"י - שגייסה 145 מיליון שקל; ב-2022 בוצעו 13 הנפקות, שבהן גויסו 2.3 מיליארד שקל, וב-2021 בוצעו 94 הנפקות ראשוניות, שיא של כל הזמנים שבמסגרתן גויסו מהציבור 10.5 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה