השוק

דו"ח חזק לכלל ביטוח: צעד משמעותי לקראת חלוקת דיווידנדים

כלל ביטוח הציגה ברבעון השלישי רווח הגבוה פי 3 מהרווחים ברבעון המקביל; פעילות הליבה של החברה - בתחום הביטוח חזרה להרוויח יפה וזה נתון משמעותי; החברה שיפרה את היחסים הפיננסיים מה שמקרב אותה משמעותית ל"גביע הקדוש"
ניצן כהן | 
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יורם נווה)
חברת הביטוח נמצאות בנקודת זמן מאתגרת מאוד מבחינתן. החברות המרכזיות בענף נמצאות כבר שנתיים בתהליך של שינויים ארגוניים משמעותיים שהשיא של התהליכים האלה נמצא ברכישות של חברות כרטיסי האשראי. מעבר לכך הן מנהלות תהליך מעניין שנועד להחזיר את עסקי הליבה - הביטוח - לרווחיות.
בתוך התהליך הזה פרצה מלחמת חרבות ברזל וזה אומר אירוע ביטוחי ענק. עכשיו צריך לזכור אמנם המדינה משלמת את הפיצוי לציבור שנפגע במלחמה אבל יש גם חשיפה לחברות הביטוח, בעיקר דרך ביטוחי החיים וביטוחי אובדן כושר העבודה והנכות. מכאן שלחברות הביטוח יש כרגע חשיפה למלחמה אבל עיקר החשיפה לא נמצאת בעולם הביטוח אלא יותר באווירה הכוללת בישראל והיא לא טובה.

בסופו של יום את הרבעון השלישי של השנה סיימה כלל ביטוח עם רווחים מרשימים של כ-151 מיליון שקל לאחר מס, עליה של כ-280%, לעומת רווח של כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-203 מיליון שקל לאחר מס לעומת הפסד של כ-248 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
התשואה להון ברבעון השלישי הינה כ-7.2%, בהשוואה לתשואה של כ-2% אשתקד. היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע בסוף הרבעון לשיא חדש ועומד על כ-332 מיליארד שקל, לעומת סך נכסים של כ-295 מיליארד שקל בסוף שנת 2022, עלייה של כ-13%.
נתון מעניין בדו"חות כלל נמצא ביחסים הפיננסים שם יחס כושר הפירעון של כלל ביטוח, ללא הוראות הפריסה, נותר ללא שינוי ועומד על כ-109% ליום 30 ביוני 2023, ובהתחשב בהוראות הפריסה עומד על 167%, לעומת 178% בסוף שנת 2022.
החברה נתנה גילוי על השפעות מודל סטוכסטי חדש, אשר במידה והיה נכלל בחישוב יחס כושר הפירעון הכלכלי ליום 30 ביוני 2023 השפעתו מוערכת בתוספת שיעור של כ-15%, ללא התחשבות בהוראות המעבר, ובתוספת שיעור של כ-6%, עם התחשבות בהוראות המעבר.
בהתאם למתווה שנתקבל מהממונה בחודש נובמבר 2023, יישום המודל הסטוכסטי לא יובא בחישוב יחס כושר הפירעון ללא יישום הוראות המעבר, במשך 3 מועדי דיווח, אולם תוסיף החברה גילוי בדוח יחס כושר פירעון אודות השפעותיו. בשלב זה, החברה בחרה גם לא לכלול זאת גם במסגרת החישוב עם התחשבות בהוראות המעבר.
עכשיו מבלי להיכנס לפירוש השלם והמלא של היחסים הפיננסים הרי המשמעות שלהם היא שבהינתן דרך החישוב בה נקטה כלל (ואושרה על ידי הפיקוח על הביטוח) הרי שהיא אוחזת בהון מספיק כדי לשרת את ההתחייבויות שלה ללקוחות וזה אומר שמתפנה לה כסף לפיתוח העסקים או לחילופין מקרב אותה ל"גביע הקדוש" והוא חלוקת הדיווידנדים, נתון שהוא משמעותי למשקיעים המוסדיים הגדולים ולמשקיעים הזרים.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים: "כגוף מוסדי מוביל במשק, החברה הקפידה על המשכיות עסקית ומתן שירות מיטבי ללקוחותיה, ועל כך תודותינו לעובדי החברה ולסוכניה. תוצאות הרבעון משקפות את האסטרטגיה של הקבוצה, בחלוקה לשתי פעילויות ליבה משמעותיות ויציבות- פעילות ביטוח, חיסכון ופיננסים ופעילות כרטיסי אשראי.
"כלל ביטוח ממשיכה לשפר את תוצאותיה החיתומיות והרווח הכולל שלה - החברה צומחת במספרים דו ספרתיים בכל תחומי הליבה שלה, למעט מגזר ביטוח חיים, שהושפע מקיטון משמעותי בפוליסות חיסכון פיננסי, כתוצאה מתנאי השוק והריבית העולה.
"בתשעת החודשים הראשונים של 2023, תוצאותיה הטובות של החברה נובעות בעיקרן מפעילות הביטוח והחסכון, כאשר הרווחיות במגזר כרטיסי האשראי איזנה את ההפרשה החד פעמית, שמקורה באיחוד לראשונה של Max בדוחות החברה.
"בימים אלה הודיעה החברה על כוונתה לגייס סכום נוסף באמצעות אג"ח, שיצטרף לגיוס שהחברה ביצעה לפני מספר חודשים, בסך של כ-400 מיליון ₪, וזאת במטרה להחליף חוב יקר ששימש לרכישת Max, תוך הארכת המח"מ והפחתה משמעותית בהוצאות המימון.
Max מציגה עלייה ברווח בתשעת החודשים הראשונים, תוך צמיחה מרשימה בתיק האשראי, מספר הכרטיסים הפעילים ומחזורי העסקאות.
"תוצאותיה של Max הושפעו ברבעון ה-3 של שנת 2023 מהנחיית בנק ישראל, בדבר הגדלת ההפרשה לכשלי אשראי, בעקבות המלחמה. על אף ירידה משמעותית במחזורים מאז תחילת המלחמה, החברה רואה תיקון וחזרה לרמת מחזורים שהכירה.
"עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", כלל ביטוח ופיננסים נרתמה בשורת פעולות נרחבות למאמץ הלאומי, הקימה קרן תמיכה לסיוע למבוטחים בגין נזקי מלחמה ביטוחיים שאין להם מענה, בסך של 10 מיליון שקל. החברה הגדילה את תקציב התרומות שלה ותמכה בעמותות וארגונים משמעותיים הפועלים למען מפונים, חיילי צה"ל, משטרה, כוחות הביטחון ובתי החולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה