השוק

יוסי אלקובי על המתווה החדש של סמוטריץ': "לא נותן מענה לעסקים קטנים"

נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה יוסי אלקובי הגיב על המתווה החדש לפיצוי בעלי העסקים והמלאכה שנפגעו בעקבות המלחמה, אותו הציג הערב שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
מערכת ice | 
יוסי אלקובי (צילום דני שביט)
לאחר הצגת הטיוטה הראשונית של מתווה הפיצויים ובהתאם להתחייבות שר האוצר סמוטריץ׳ שניתנה בועדת כספים, צוות של שר האוצר פעל יחד עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה להגדלה משמעותית של מתווה הפיצויים ולהסכמות עם השחקנים המרכזיים של המגזר העסקי.
מי שהגיב על כך הוא, יוסי אלקובי נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה: "אין ספק שהמתווה שהציג היום משרד האוצר, הוא טוב יותר מהמתווה הקודם, אלא שהוא עדיין לא מדויק ואינו נותן מענה הולם למצוקת העסקים הקטנים. כך לדוגמא: המתווה אינו לוקח בחשבון שהעסקים הקטנים צריכים לשלם את המשכורות של חודש אוקטובר כבר עכשיו ולכל המאוחר עד ליום 9.11.23, אך המתווה אינו מזכיר כלל את תשלום מקדמות לעסקים בכל הארץ.
איך האוצר מצפה שעסק שלא הכניס שקל אחד החודש יעמוד בתשלומי שכר מלאים?
לעסקי הקטנים אין את "החמצן" הנדרש כדי להוות "בנק" של המדינה ולממן מימון ביניים את השכר עד שהאוצר יואיל בטובו להעביר את הכספים. כמו כן, המתווה אינו נותן פתרון לעסקים שאינם צריכים עובדים. מה ההגיון להעסיק עובד שהוא לא נדרש לו מכיון שהעבודה ירדה בצורה משמעותית ולשלם לו 100% שכר, כאשר בפועל המעסיק מקבל רק 75% שיפוי.

לא ברור מדוע המדינה לא השכילה ללמוד שום דבר מהקורונה ולהבין כי מתווה החל"ת המוצע,  עלול לנתק את יחסי העובד- מעביד. במקום זאת, יש לאפשר חל"ת גמיש אשר מקנה למעסיק את האפשרות להעסיק את העובד בחלקיות המשרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה