השוק

אחרי הורדת תחזית הדירוג: הדולר נותר ב-4.06 שקל, האירו עולה

אחרי שחברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית", הדולר ממשיך להיסחר סביב ה-4.06 שקל, זאת לעומת האירו שעולה ל-4.30 שקל
מערכת ice | 
דולר (צילום shutterstock)
חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית". בתוך כך, תנועות קלות נרשמו במט"ח אחרי הורדת דירוג האשראי של ישראל, כאשר הדולר נותר סביב 4.06 שקל, בעוד האירו רשם עלייה קלה והוא נסחר כעת ב-4.30 שקל. 
לדברי חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P, השינוי בתחזית דירוג האשראי משקף בעיקרו את ההרעה המשמעותית בסיכונים הגיאופוליטיים והביטחוניים איתם מתמודדת ישראל בעקבות התקפת חמאס מיום 7 באוקטובר 2023, שפתחה את מלחמת "חרבות ברזל". 
חברת דירוג האשראי מציינת כי למרות שקשה לחזות בשלב זה את הכיוון בו יתפתחו האירועים, תרחיש הבסיס של החברה מניח שהסכסוך הצבאי יתמקד ברצועת עזה ושהוא לא יתרחב לאזורים נוספים. 
למרות זאת, היא צופה פגיעה בביצועיה הכלכליים של ישראל. בסוכנות הדירוג צופים כי הכלכלה הישראלית תתכווץ ב-5% ברבעון הרביעי, בשל שיבושים צפויים הקשורים לביטחון וירידה חדה בפעילות העסקית, לצד השבתת התיירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה