השוק

הדולר בזינוק חסר תקדים: בצל המלחמה - נשבר שיא מ-2015

מצבה המטלטל של ישראל משפיע על הבורסה. המטבע האמריקני קופץ בחדות, היורו עולה ל-4.223 שקל. הערכה: בשבוע הבא - בנק ישראל יורה על הורדת ריבית, ואפילו בשיעור חד יחסית. בשווקים הגלובלים: הזלוטי הפולני מזנק לאחר הבחירות וכך גם המטבע הניו-זילינדי
מערכת ice | 
הבורסה נפתחה למרות המלחמה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד, יחצ)
כשרוחות הקרב סוערות ברקע, הבוקר (שני) נפתח שבוע המסחר השני של ישראל בצל מלחמת חרבות ברזל, שהחלה עם מתקפת הפתע של חמאס על המדינה. המערכה הכבדה גבתה את חייהם של יותר מ-1,300 נרצחים והרוגים. היום התפרסמה הערכה לפיה לפחות 199 חיילים ואזרחים ישראלים נמצאים בשבי החמאס.
מצבה המטלטל של ישראל משפיע על הבורסה: המטבע האמריקני רושם נתון של 4 שקל. זהו שיא שלא היה כדוגמתו כבר יותר משמונה שנים: מאפריל 2015. היורו עולה ל-4.223 שקל. רגע לפני המלחמה מדד המחירים לצרכן בחודש ספטמבר ירד ב-0.1%. התחזיות היו עלייה של 0.2%. בחישוב שנתי ירדה האינפלציה בישראל ב- 3.8%, לעומת 4.1% בחודש אוגוסט, רמה נמוכה מהתחזיות שעמדו על 4%.  

בשווקים הגלובלים היורו עולה ב-0.4% ל-1.055 דולר. הזלוטי הפולני מזנק לאחר הבחירות שנערכו במדינה. הדולר האמריקני נסחר ב-4.27 זלוטי. על פי המדגמים תקום במדינה ממשלה פרו-אירופית, מה שמיטיב עם נתוני המדינה. בדולר הניו זילנדי נרשמה עלייה של 0.6% לאחר שהמפלגה השמרנית ניצחה בבחירות. 
נתוני האינפלציה התפרסמו שבוע לפני החלטת הריבית של נגיד בנק ישראל. בטרם החלה המערכה, ההערכות בשוק היו חלוקות לגבי האפשרות שהבנק יעלה פעם נוספת את הריבית, לאחר שבישיבתו האחרונה הותיר אותה על כנה, על 4.75%. בעקבות האירועים התחזיות התהפכו, להורדת ריבית. 
 
"סביר להניח שנראה הורדת ריבית (אפילו מהירה יחסית) בשיעור חד, מעבר למינוס 0.25%. במצב של מיתון, הורדת הריבית נועדה להקל גם על הסקטור העסקי וגם על משקי הבית. שלב ראשון דורש הורדת ריבית חדה, לכיוון 4%-4.25%", כך אומרים כלכלני לידר בהובלת יונתן כץ לכלכליסט.
בשבוע הראשון למלחמה הדולר טיפס ב-3.6% מול השקל, מ-3.838 שקלים ל-3.975 שקלים. היורו רשם עלייה שבועית של 2.8%, מ-4.063 שקלים ל-4.176 שקלים. הפיחות בשקל נבלם חלקית בזכות הודעת בנק ישראל על תוכנית למכירת 30 מיליארד דולר במטרה לחזק את השקל. הדולר זינק כמעט ב-3% ביום ההודעה לסביב 3.95 שקלים אך טרם הודעת הבנק הוא היה קרוב ביותר ל-4 שקלים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה