השוק

הכלכלן הראשי של לידר: בנק ישראל יוריד את הריבית כנראה החודש

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מעריך שהמלחמה תאפס את הצמיחה השנה; למלחמה יש השפעות דיפלציוניות ולכן בנק ישראל יוריד את הריבית מהר מכפי שחשבנו קודם
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מעריך שההשפעה כוללת של המלחמה על הכלכלה הישראלית היא באובדן של 1.5% תוצר. כץ מעריך שהצמיחה השנה תעמוד על אפס, כלומר שהכלכלה הישראלית לא תצמח השנה בכלל ואילו הגירעון הממשלתי בתקציב המדינה יעמוד על 2.5% תוצר.
עוד אומר כץ שלמלחמה יש השפעה דיפלציונית ולכן בנק ישראל יוריד את הריבית מהר יותר מכפי שחשבנו קודם. נסביר כי כץ מנמק את ההערכה הזו בעובדה שאנשים ספונים כעת בבתיהם ומכאן אינם יוצאים לקניונים וקונים מוצרי צריכה וזה יוביל בסופו של יום להורדת מחירים של הקמעונאים שיאלצו אחרי המלחמה להיפטר מסחורה ולמלא את הקופות במזומנים ואת זה עם יעשו באמצעות הורדת מחירים שתלחץ את האינפלציה מטה.

עכשיו צריך לזכור שלהתחזקות הדולר יש השפעה אינפלציונית לא מבוטלת אבל להערכת הירידה החדה בצריכה הפרטית והירידה החדה בביקושים לשירותי תיירות חזקים יותר מהשינויים בשער החליפין של השקל מול הדולר.
ההערכה המרכזית של כץ נוגעת לפעולה הצפויה של בנק ישראל וזה אומר שלהערכתו בנק ישראל יוריד מהר את הריבית כדי להקל על הלחץ שמופעל מהצד הזה של הדברים על הסקטור העסקי ועל משקי הבית. כץ מעלה הערכה שכבר החודש עשוי בנק ישראל להוריד את הריבית כדי להקל על העסקים ומשקי הבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה