השוק

עקב מחסור בעובדים: פועלי בניין זרים יופנו לתעשייה

בשל המלחמה, רבים מהעובדים במפעלי הייצור החיוניים למשק חסרים. רשות האוכלוסין תתיר להפנות לקווי הייצור והאריזה כ-2,000 עובדים זרים שהופנו כדי לעבוד בענף הבנייה. במפעלים רבים מתמודדים גם עם מחסור בנהגים ועובדים מקצועיים: "ביום הראשון כמחצית מהעובדים לא התייצבו לעבודה"
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
מלחמת חרבות ברזל שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-1,200 חיילים ואזרחים ישראלים, הביאה לגיוסם של ישראלים רבים לשירות מילואים. מאז פרוץ המערכה, אלפי עובדים במפעלי הייצור החיוניים למשק חסרים. הבוקר (חמישי) מתפרסם כי על רקע החוסר המשמעותי, רשות האוכלוסין התירה באופן חריג וחסר תקדים להפנות לקווי הייצור והאריזה בתעשייה עובדים זרים שהובאו לארץ כדי לעבוד בענף הבנייה.
בעקבות ההיתר הזמני יופנו על פי ההערכות בימים הקרובים כ-2,000 עובדי בניין זרים לתגבר מפעלים רבים לאחר שהפעילות באתרי בנייה רבים הושבתה. ההיתר מתייחס לעובדים זרים שמועסקים באמצעות תאגידים שאמונים על השמתם במקומות העבודה. התאגידים יחויבו לספק לעובדים הדרכה בשפת אמם באשר לדרכי התגוננות במצב של ירי רקטות ואיום על העורף.
נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר אמר ל"כלכליסט": "המחסור קשה מאוד וחסרים אלפי עובדים. רבים גויסו למילואים ויש גם כאלה שחוששים להגיע למקומות עבודה באזורי תעשייה שבהם מועסקים ערבים וכאלה שמעדיפים להישאר עם ילדיהם בבית. המחסור אדיר וההחלטה של רשות ההגירה עשויה להקל על המצוקה בחלק מהמפעלים".
במפעלים רבים ברחבי הארץ מתמודדים מאז תחילת המלחמה גם עם מחסור חריף בנהגים ובעובדים מקצועיים בעלי מיומנויות להפעלת מערכות חיוניות כמו טכנאים. מנכ"ל טחנת הקמח דגן באשדוד הדר גולומבק סיפר: "ביום הראשון של המלחמה כמחצית מהעובדים לא התייצבו לעבודה ובהמשך השבוע חל שיפור מסוים, המחסור הקשה ביותר הוא של נהגים שמשנעים קמח מאשדוד למאפיות הגדולות במרכז הארץ כי כולם גויסו בצו 8. מדובר בנהגים בעלי מיומנות להפעלת משאיות שמובילות מכולות שפורקות בלחץ אוויר, כך שלא ניתן להחליף אותם בכל נהג אחר. אני חושש מאוד שאם לא יהיו לי נהגים בקרוב לא אוכל לספק קמח למאפיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה