השוק

בנק ישראל מסכם רבעון: גידול בסכום הנכסים של ישראלים בחו"ל

בנק ישראל פרסם את נתוני הנכסים וההתחייבויות של המשק מול חו"ל ברבע השני של השנה, מהם עולה כי יתרת הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל עלתה ב-2.1% ל-13.6 מיליארד דולרים ועמדה בסוף יוני על סך של 670 מיליארד. עלייה זו נבעה מעליית מחירי הניירות ערך הזרים בהם מחזיקים תושבי ישראל בחו"ל
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, shutterstock)

בנק ישראל פרסם אמש את נתוני הנכסים וההתחייבויות של המשק מול חו"ל ברבעון השני של השנה ממנו עולה כי חלה עלייה של 2.1% ל-13.6 מיליארד דולר ביתרת הנכסים בהם מחזיקים תושבי ישראל בחו"ל והסכום עצמו עומד על 670 מיליארד דולר. עלייה זו נבעה בין היתר מעליית מחירי ניירות הערך הזרים המוחזקים על ידי תושבי ישראל ומהשקעות נטו של תושבי ישראל בחו"ל.


על פי הדו"ח יתרת ההתחייבות של המשק לחו"ל עלתה במהלך הרבעון השני של השנה ב-1.8 מיליארד דולר, שהשתקף בעלייה של 0.4% ועמדה בסופו על 479 מיליארד דולר. עלייה זו ביתרה נבעה בין היתר מהשקעות ישירות נטו. עודף הנכסים על ההתחייבויות עלה ברבעון השני ב-6.6% ל-11.8 מיליארד דולר ועמד על 192 מיליארד. עודף הנכסים במכשירי חוב בלבד עלה ב-1.2% ל-2.7 מיליארד דולר ועמד סוף יוני על 223 מיליארד. לעומת זאת היחס בין החוב החיצוני ברוטו לתמ"ג במהלך הרבע נותר ללא שינוי- 30.2%.
 


נתונים אלה כוללים את יתרת הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל ואת עודף הנכסים על ההתחייבויות של המשק מול חו"ל.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה