השוק

בנק מזרחי בתגובה לריבית: "הרמה הנוכחית צפויה להתקבע עד אוקטובר"

בנק ישראל מותיר את הריבית ברמת 4.75%. יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות: "ההחלטה להותיר, שוב, את הריבית על כנה עקבית עם התפתחות ציפיות השוק, ולא רק אצלנו, בתקופה האחרונה. ציפיות אלה התמתנו בשבועות האחרונים בתגובה לעלייה באינדיקציות להשפעת סביבת הריבית המרסנת, בארץ ובעולם על הפעילות"
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75% וזאת בתאם לתחזיות המוקדמות. ירון למעשה ממשיך במדיניות של "לא להפתיע את השוק" אולם הסיכויים להעלאת ריבית בחודש הבא גדלו משמעותית כרגע.
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, הגיב לפרסום הריבית וכתב:  "ההחלטה להותיר, שוב, את הריבית על כנה עקבית עם התפתחות ציפיות השוק, ולא רק אצלנו, בתקופה האחרונה. ציפיות אלה התמתנו בשבועות האחרונים בתגובה לעלייה באינדיקציות להשפעת סביבת הריבית המרסנת, בארץ ובעולם על הפעילות. בראייה מקומית, במשך תקופה ארוכה לא ניכרה תגובה מהותית של הצרכן המקומי לעליית הריבית, לפחות כאשר מסתכלים מרחוק על הסטטיסטיקה היבשה.
מנגד, במבט מקרוב נתוני הקצה האחרונים מצביעים כבר על מקטע רך יותר. בפרט, אנו רואים את ההפתעות כלפי מטה במדדי המחירים של יוני ויולי כסממנים מובילים לתופעה זו. ועל זה ניתן להוסיף את האינדיקציות הנוכחיות להאטה בשימוש בכרטיסי אשראי, גם באוגוסט. בראייה עולמית, ניתן עוד לציין את ההתמתנות העקבית בציפיות השוק בארה"ב להודעת הפד הקרובה, לאור התמתנות החששות מספירלה אינפלציונית, על רקע ההאטה בפעילות והעליה באבטלה.
נתוני מדד המחירים הקרוב צפויים להביא את האינפלציה השנתית בישראל אל סביבת 4%. לתפיסתנו, הסיבה לזה היא טכנית במידה רבה, ומושפעת במידה רבה מהעמקת ההוזלה על הבלו, באוגוסט שנה שעברה. מנגד, פוטנציאל עליית מחירי הדלק המקומיים דווקא התרחב בחודשים האחרונים, לאור עליית מחירי הנפט בעולם, והיחלשות השקל, מחד, אל מול התרחבות הגירעון הממשלתי, מהצד השני. זולת גורמים אלה, נצפה כי עליית מחירי השכירות תהווה את אחד הגורמים העיקריים לעליית האינפלציה המקומית, בתקופה הקרובה.
ריבית בנק ישראל עלתה מעבר לציפיות האינפלציה הקצרות במשק בסביבות מרץ השנה. אל מול זה, ההודעה היום צפויה לקבע את הריבית על הרמה הנוכחית עד שלהי אוקטובר ותותיר אותנו לפיכך בכשבעה חודשים של "ריבית ריאלית" מצמצמת. בראייה היסטורית, תקופה כזו של מדיניות מצמצת והמדיניות הנוכחית היא בהחלט כזו, נחשבת פרק זמן ארוך יחסית, אשר צפויה להערכתנו להביא לידי ביטוי מובהק וקל לזיהוי את השפעת הריבית  לא רק בשטח, אלא גם בסטטיסטיקה, ובאופן בולט יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה