השוק

הדולר מתייצב על ה-3.8 שקל; עליות בחוזים העתידיים

בפתיחת שבוע המסחר במט"ח מתייצב הדולר ברמות הגבוהות של ה-3.8 שקל כשרמת התנגדות משמעותית נמצאת ב-3.81 שקל; החוזים העתידיים על המדדים האמריקאים עולים
ניצן כהן | 
הדולר יורד (צילום shutterstock)
בפתיחת שבוע המסחר במט"ח מתייצב הדולר ברמות הגבוהות של ה-3.8 שקל כשרמת התנגדות משמעותית נמצאת ב-3.81 שקל שלאחריה נפתחת הדרך ל-4 שקלים לדולר. האירו מתייצב גם הוא ברמות הגבוהות של ה-4.1 שקל והפאונד הבריטי מתייצב על ה-4.78 שקל.
במסחר בחוזים עתידיים מתחזקים החוזים על המדדים האמריקאים בשיעור ממוצע של 0.2% וזה אומר כי המשקיעים באסיה מתמחרים עליות בפתיחת שבוע המסחר בניו יורק.
עכשיו נסביר כי סביבת המקרו המקומית מתחילה להראות חולשה כשאנחנו רואים חודש רביעי רצוף של ירידה בגביית המסים, עלייה בהוצאות הממשלה ותמהיל הוצאות שאינו תומך צמיחה וזה אומר שסביבת המקרו מקרינה ראשיתו של משבר פונדמטלי שאליו צריך לצרף את המשבר הפוליטי-מדיני-משפטי ואנחנו נמצאים במקום לא טוב.
כדי להבין עד כמה המשקיעים חוששים מהממשלה הנוכחית בישראל הרי שצריך לראות את התנהגות המסחר במט"ח וההבדלים בין המחצית הראשונה של השבוע למחצית השניה שלו בואך סוף השבוע וכאן אנחנו רואים סוג של יציבות ברמות הגבוהות בתחילת השבוע, או אז ניתן להגיב ומהר להתפתחויות הפוליטיות וככל שמתקרבים לחופשת סוף השבוע ניתן לראות את המשקיעים מתבצרים בדולר שמהווה חוף מבטחים בתקופות מהסוג הזה כשלא ניתן להגיב מהר לאירועים וחוזר חלילה.
כרגע עונת הדו"חות בתל אביב נראית בסך הכל סבירה אבל העיניים נשואות לרבעון השלישי שכרגע נראה סביר גם הוא, ולהמשך שנראה פחות טוב וזה אומר שאין לנו יותר מידי מה לצפות להיחלשות של הדולר, בטח לא לרמות שהכרנו לפני התערערה היציבות, קרי ברמות של ה-3.4 או 3.5 שקל לדולר אלא לקוות שהואמ לא יחצה את ה-4 שקלים לדולר, אז יכול להיווצר מצב שבנק ישראל יאלץ להתערב בצורה כזו או אחרת במסחר במט"ח וזה רע לכולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה