השוק

"עלבד" מסכמת רבעון חזק: ההכנסות צמחו ל-447 מיליון שקל

בעקבות יישום עקבי של תכנית הפעולה למיקוד עסקי וחיזוק האיתנות הפיננסית חברת עלבד מדווחת על רבעון של גידול ברווחיות בהיקף של 447 מיליון שקל

מערכת ice | 
שטרות (צילום shutterstock)
עלבד, חברה המייצרת מגבונים לחים למותגים פרטיים ומהווה הספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2023. התוצאות משקפות את יישום תכנית הפעולה החדשה לצד השפעות חיוביות בתנאי הסחר. החברה מדווחת על רבעון שני ברציפות של שיפור ברווחיות וברווח הנקי, צמיחה בהכנסות, גידול ברווח הגולמי וברווח התפעולי וגידול ב-EBITDA מפעילות נמשכת.
בהובלת המנכ"ל יעקב חן, בוצעו שורה של פעולות אשר האיצו את יישום תכנית הפעולה החדשה שעיקרה מיקוד פעילויות החברה בשווקי היעד המרכזיים - פעילות המגבונים הלחים באירופה ופעילות ההיגיינה הנשית בארה"ב. 
ההכנסות הסתכמו ברבעון השני של 2023 ב-447.4 מיליון שקל, גידול של 18.5% בהשוואה להיקף ההכנסות של החברה ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2023 הסתכם ב-87.5 מיליון שקל (19.6% מסך ההכנסות), גידול של 31.6% בהשוואה לרווח גולמי של 66.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי נובע מגידול בהיקף המכירות ושיפור ברווחיות בתחום פעילות הבדים ותחום פעילות ההיגיינה הנשית.
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני של 2023 ברווח של 23.6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 178% בהשוואה לזה ברבעון המקביל וכפול בהשוואה לרווח השנתי בשנת 2022 כולה.
ה-EBITDA  מפעילות נמשכת הסתכם ברבעון השני של 2023 ב-45.7 מיליון שקל, גידול של 54% בהשוואה ל-29.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור ב-EBITDA הושפע, בין היתר, מהגידול במכירות, מירידה בעלויות מחירי חומרי הגלם והלוגיסטיקה, מגידול בתפוקות הייצור ומשיפור מחירי המכירה בעיקר בתחום ההיגיינה הנשית. במחצית הראשונה של 2023 הסתכם ה-EBITDA מפעילות נמשכת ב-84 מיליון שקל, גידול של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה.      
הון עצמי נכון לסוף הרבעון השני של 2023 מסתכם ב-378.8 מיליון שקל, ומהווה כ-24% מסך המאזן לעומת 22% בסוף שנת 2022.
מנכ"ל עלבד, יקב חן, התייחס לנתונים ואמר כי: "תוצאות הרבעון השני משקפות את המשך יישום תוכנית הפעולה החדשה בעלבד המתבססת על פיתוח ליבת העסקים ומיקוד בשווקי היעד המרכזיים באירופה ובארה"ב בהם לעלבד יתרון עסקי ותחרותי, לצד הקפדה יתרה על חיזוק איתנותה הפיננסית של החברה ובכלל זה מכירת פעילויות ונכסים שלא תאמו את המיקוד האסטרטגי, ביצוע מהלכי התייעלות ושיפור עקבי בתזרים המזומנים".  
כמו כן, המשיך חן והוסיף: "עלבד בעיצומו של תהליך שנועד למקסם תהליכי מצוינות בארגון, לחזק את היכולת הוורטיקאלית בתחום הייצור ולוודא שעלבד מוצב באופן ראוי ונכון במענה לאתגרים העתידיים בתעשייה. במסגרת זו, תהליכים ארגוניים נפרטו למשימות ויעדי עבודה קצרי טווח במטרה לשפר משמעותית את הפריון, חיזקנו את היתרון המובנה בייצור עצמי של חומרי גלם כדי להבטיח כושר תחרות גבוה יותר, ואנו בשלבים מתקדמים לקראת ייצור בדים ללא סיבי פלסטיק שיעמדו בדרישות המחמירות של רגולציית איכות הסביבה האירופית ויאפשרו לעלבד להוביל את טרנד הקיימות ולהבטיח צמיחה ורווחיות לשנים קדימה".
לבסוף סיכם חן וציין: "מתחילת 2023 אנו פועלים ללא לאות להשגת שיפור משמעותי באיתנות הפיננסית של על בד שתאפשר לחברה לחזק את פעילותה הקיימת ואף לבחון בהמשך ביצוע מהלכים אסטרטגיים נוספים להרחבת הפעילות. אני בטוח כי המשך יישום תכנית הפעולה שלנו יבטיח את שביעות רצונם המלאה של לקוחותינו מאיכות המוצרים והשירות, ויסלול את הדרך להמשך השיפור בחוזקה הפיננסי של עלבד והשאת ערך למשקיעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה