השוק

מנהלי החברה חטפו קנס אישי של מיליוני שקלים - זו הסיבה

רשות ניירות ערך הטילה קנס של כמעט 3 מיליון שקל שהוא קנס חריג מאוד על מנהלי ווטרסטון ועל החברה עצמה; המנהלים והחברה הודו שמשכו כסף מהחברה שלא כדין, ולא דיווחו על כך בהתאם לחוק
ניצן כהן | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
ועדת האכיפה המנהלית ברשות ניירות ערך, בראשות השופט בדימוס זאב המר אישרה את הסדר האכיפה שהוגש כנגד חברת ווטרסטון, וכן כנגד נושאי המשרה ניל שלום, שכיהן כיו"ר דירקטוריון וניהל בפועל את ענייני החברה, אנטון מלקיאונדה, שכיהן כסמנכ"ל הכספים בחברה ולאחר מכן כמנכ"ל משותף, ג'וש לוי, שכיהן כמנכ"ל החברה, וג'ים דוואלי, שכיהן כסמנכ"ל התפעול, אך שימש כסמנכ"ל הכספים בפועל. ניל, אנטון וגו'ש היו בעלי השליטה בחברה אז.
ועדת האכיפה הטילה על המנהלים ועל החברה עיצומים של 2.9 מיליון שקל במצטבר כשברשות אומרים שמדובר באמצעי אכיפה מהחמורים שהוטלו במישור המנהלי. כל המפרים הם אזרחי ארה"ב ותושביה ואינם מתגוררים בישראל. 
הסדר האכיפה שאושר עסק במספר פרשות, בגינן יוחסו לחברה, לניל, אנטון וג'וש 7 הפרות של אי הגשת דוח במועד ברשלנות חמורה, 10 הפרות של הכללה ברשלנות של פרטים מטעים או אי הכללה של פרטים מהותיים בדוחות כספיים, ו-4 הפרות של הכללת פרט מטעה בדוח מיידי. לג'ים יוחסו 7 הפרות של אי הגשת דוח במועד ברשלנות חמורה, ו-9 הפרות של הכללה ברשלנות של פרטים מטעים או אי הכללה של פרטים מהותיים בדוחות כספיים.
על ווטרסטון הוטל עיצום כספי של 2 מיליון שקל. על ניל שלום הוטל עיצום כספי של 400 אלף שקל ואיסור לכהן כנושא משרה בגוף מפוקח ל- 3 שנים וכן איסור לכהן כנושא משרה בגוף מפוקח על תנאי לשנתיים. על ג'וש לוי ואנטון מלקיאונדה  –הוטל עיצום כספי של 250 אלף שקל כל אחד, ובצדו איסור לכהן כנושא משרה בגוף מפוקח לשנתיים וכן איסור לכהן כנושא משרה בגוף מפוקח על תנאי לשנתיים. על ג'ים דוואלי  הוטל עיצום כספי של 150 אלף שקל על תנאי ובצדו איסור לכהן כנושא משרה בגוף מפוקח לשנה וכן איסור לכהן כנושא משרה בגוף מפוקח על תנאי לשנה.
במסגרת ההסדר הודו המפרים בכל חמשת הפרשות שיוחסו להם, שעיקר עניינן הוא במשיכות כספיות ועסקאות חריגות של בעלי שליטה שלא קיבלו את אישורים הנדרשים ולא דווחו בדוחות מיידים ובדוחות הכספיים. הבירור המנהלי בתיק זה בוצע על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך. ניהול התיק והמו"מ לכריתת ההסדר בוצעו על ידי מחלקת אכיפה מנהלית ברשות בניהול עו"ד אילנה ליפסקר-מודעי, בטיפולה של עו"ד עופרה רובינפלד הוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה