השוק

"עונת הדו"חות באירופה - הגרועה מאז 2019"

מתיו ראצ'טר, ראש תחום מחקר ביוליוס בר אומר כי עונת הדו"חות באירופה היא הגרועה ביותר מאז 2019; היום העלה ה-ECB את הריבית בגוש האירו ל-3.75% במטרה להמשיך להילחם באינפלציה
ניצן כהן | 
משבר במשק (צילום shutterstock)
מתיו ראצ'טר, ראש תחום מחקר הון פרטי בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "עונת הדוחות באירופה – החלשה ביותר מאז 2019". נזכיר כי היום העלה ה-ECB את הריבית בגוש האירו ל-3.75% במטרה להילחם באינפלציה הגבוהה בגוש.
"העלייה ברווחים ברבעון השני של השנה בחברות במדד ה-Stoxx 600 האירופאי, נמוכה בכ-2% בהשוואה למדדים האמריקאים שנהנים כרגע מצמיחה איכותית ויציבה. עונת הדוחות באירופה נמצאת בעיצומה, אך התוצאות עד כה היו חלשות למדי: מתוך 27% החברות של מדד Stoxx 600 שדיווחו עד כה, רק 46% עלו על תחזיות הרווח, הנמוכה ביותר מאז סוף 2019.

"המצב הפיננסי של החברות באירופה נמצא בניגוד מוחלט לארה"ב, כאשר כ-75% מהחברות שדיווחו עד כה הצליחו לעלות על ציפיות הרווח, מעל לממוצע ההיסטורי ארוך הטווח של הנאסד"ק. הדבר משתקף במדד ההפתעה הכלכלי, המסכם את הפערים בין התחזיות הכלכליות לתוצאות בפועל, הצביע על נתונים חלשים למדי עבור אירופה לעומת התחזיות.
"לעומת זאת, המדד עמד על הרמה הגבוהה ביותר בארה"ב מאז הרבעון השלישי של 2020. בסך הכל, צמיחת הרווחים של מדד Stoxx 600 מראה כרגע על החמצת התחזיות בכ-2% ברבעון השני. הירידה בצמיחה של החברות נגרמה בעיקר על ידי תחום חומרי הגלם, המניות המחזוריות במדד, ומגזר הנדל"ן, בעוד שתחומי הפיננסים והתעשייה הפתיעו לטובה. ציפיות השוק עומדות כעת על כעת קיטון של 12.3% ברווחים השנתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה