השוק

חשד להונאה בסך 4 מיליארד דולר ביוניקורן הישראלי Vestoo

חשד להונאת מיליארדים בפלטפורמה של היוניקורן הישראלי Vestoo. החשד הוא כי גוף משקיע העלה לפלטפורמה מסמכים מזויפים ובכך רכש מחברות ביטוח סיכונים בסכומי עתק. המערכת של היוניקורן לא זיהתה את המרמה
מערכת ice | 
הפסדים (צילום shutterstock)
הניוקורן הישראלי, וסטו (Vestoo), נמצא תחת החשד בימים האחרונים שהשירות שלו אפשר לבצע הונאה בסך כ-4 מיליארד דולר. לפי כלכליסט, בפלטפורמה של החברה הוזנו מכתבי אשראי מזויפים מטעם משקיעים לטובת מבטחי משנה, ואלו לא עברו את הבדיקות הרלוונטיות. על כן, המסמכים מעולם לא התבררו כמזויפים וכך ההונאה המשיכה.
נסביר ראשית כי הפלטפורמה של וסטו מעניקה שירותי תיווך בין חברות ביטוח ובין מבטחי משנה, ומסייעת להם לברר טוב יותר את הסיכונים בתחום. לא מדובר ברעיון חדשני, אלא במודל ישן שהותאם לעולם הדיגיטלי וכך זכה לשם אינשור-טק.
בחברת וסטו, שהוקמה בשנת 2018 בידי יניב ברטלה, בן ציקל ואלון ליפשיץ, בדקו את אחד המסמכים המזויפים בשבוע שעבר והתגלה לראשונה שהוא לא אותנטי. מאותו רגע התמונה רק הלכה והתרחבה, וחשפה עוד שלל מסמכים מזויפים שהנפיק גוף משקיע שמקורו כנראה בסין. משמע, אותו גוף משקיע מסר ערבויות מזויפות כדי לרכוש סיכון מחברות ביטוח. אומנם נדמה כי וסטו לכאורה לא אשמה באירוע, אך בפועל לא ניתן להתכחש לכך שהיה על המערכת של החברה לברר את אמיתות המסמכים שהיא מעבירה דרכה בין הצדדים השונים. בעת זו גודל האירוע עדיין נמצא תחת בדיקה, כמו גם ההתחייבות של החברה לערוך בדיקות לזיהוי אמיתות מסמכים.
הנזק בפועל באירוע הזה ייגרם לחברות הביטוח וכמובן למבוטחים שלהן. למשל, במקרה של אירוע קיצוני בו נדרשת הפעלה של פוליסת ביטוח, יתגלה כי הן להן באמת כיסוי. לאור המצב ארבעה בכירים בחברה עזבו את תפקידם, ובהם סמנ"כלית התפעול, ג'וליה הנדרסון, שלא השלימה אפילו שנה בתפקיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה