השוק

המחיר האסטרונומי שג'ק מא שילם על ההתנגשות עם הממשל הסיני

הירידות בשווי של עליבאבא ושל אנט גרופ, שהתחילו לאחר הנאום החורץ שלו ב-2020 נגד הרשויות הסיניות, מוערכות בכ-850 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
עליבאבא מתפרקת (צילום shutterstock)
ענק הטכנולוגיה הסיני, ג'ק מא, עובר תקופה לא קלה מאז שהביקורת שלו על בייג'ין עוררה תגובה נגד החברות והעושר שלו - אבל מספר התפתחויות לאחרונה עשויות לשנות את המצב. 
ביום שישי, הבנק המרכזי של סין הודיע על קנס של 7.12 מיליארד יואן, או 985 מיליון דולר, עבור אנט גרופ - ענקית הפינטק שייסד מא, המפעילה את אפליקציית התשלומים Alipay - איתות לכך שהטיפול הרגולטורי בחברה, אחרי שעצרה את ההנפקה שלה, מגיע לסיום. אבל הפיצוץ שנמשך שנים גבה מחיר כבד מהעושר של מא ומהערכות השוק של החברות שבהן הוא מחזיק.

עליבאבא - חברת הדגל שהוא שותף בהקמתה - ראתה ירידה של 45%, או 620 מיליארד דולר, בערך השוק מאז שהמניות הגיעו לשיא שלהן ב-2020, לפי חישובי בלומברג ביום ראשון. אנט גרופ מוערכת כעת בסביבות 78.5 מיליארד דולר - ירידה חדה של 75% מהשווי המוערך שלה של 315 מיליארד דולר לפני ההנפקה במתוכננת שלה ב-2020.
המחיקה הקולקטיבית של 850 מיליארד דולר בהערכות השווי של עליבאבא ואנט הובילה לירידה בשווי הנקי של מא מכ-61 מיליארד דולר באוקטובר 2020 ל-34.1 מיליארד דולר נכון ליום שני, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.
מא הכעיס את הרשויות הסיניות לאחר שנשא נאום באוקטובר 2020, בו מתח ביקורת על מערכת הרגולציה הפיננסית של סין וטען כי הבנקים הסיניים פועלים עם מנטליות של "בית עבוט". דבריו הובילו לבדיקה רגולטורית אינטנסיבית של עסקיו - כולל עליבאבא ואנט - ולדיכוי רחב יותר נגד חברות טכנולוגיה בסין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מספיק עם ההטעיה: הערכת שווי אינה נכס.
    גדעון 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז שווי המניה ירד. אז מה? החברה מוכרת פחות? מרוויחה פחות? ברגע שהמימשל יוריד את הלחץ מהחברה, שווי המנייה יחזור לעלות.
    סגור