השוק

מניית טסלה זינקה ב-130% תוך 6 חודשים; זו הסיבה

מניית טסלה זינקה בלא פחות מ-130% תוך חצי שנה ונראה שהכל הולך לה; גם הורדת המלצות של האנליסטים לא מדכאת את המניה ויש לכך הסברים משכנעים; זו הסיבה שטסלה בראלי של 130% בחצי שנה
ניצן כהן |  1
אילון מאסק (צילום freepik, אינסטגרם/ אילון מאסק)
מניית טסלה זינקה בלא פחות מ-130% בחצי שנה ואלה מספרים לא פחות ממדהימים. באופן עקרוני אחרי ראלי כזה היינו מצפים להוצאת קיטור במניה, כלומר לירידות שלה וזה מה שציפו גם האנליסטים בוול סטריט. אבל זה לא קרה. זה לא אומר שזה לא יקרה, אבל נכון לעכשיו המניה רחוקה ממימוש אגרסיבי של רווחים.
לפני כחודש הורידו האנליסטים של מורגן סטנלי וברקליס את ההמלצה שלהם לטסלה מ'קניה' ל'החזק'. ההסברים להורדת ההמלצה היו שהמניה עלתה מהר וחזק וכעת שווי החברה בוול סטריט משקף את השווי ההוגן שלה אבל מה שקורה שהמניה ממשיכה להפגין עוצמה ונסביר מה קורה כאן.

טסלה היא המותג החזק בעולם בתחום הרכב החשמלי. היא הפכה לשם של רכב חשמלי. כך שאם תגידו לאדם מהישוב "טסלה" הוא ידע מהר מאוד למה אנחנו מתכוונים בעוד אם נגיד "פולקסווגן" לא בטוח שכולם ידעו שיש שם מותגים חשמליים.
נמשיך. טסלה היא בראש ובראשונה חברת AI. החברה לומדת את הנהג בכלי הרכב שלה והיא לומדת את כל הנהגים בכלי הרכב שלה ומנפקת תובנות שבסופו של יום יכולות להבשיל לכלי רכב אוטונומי הרבה יותר מהר ממה שחושבים. אילון מאסק אף התבטא בנושא לא מזמן ואמר את הדברים באופן מפורש וגם אם לא נראה כלי רכב אוטונומיים בכבישים כל-כך מהר הרי שעצם היכולת והתובנות המהירות והמדויקות של מערכות המיחשוב בטסלה הרי שמדובר במותג המתקדם ביותר בכל הנוגע לחיבור בממשק אדם-מכונה בענף הזה.
נמשיך. טסלה מכרה במחצית הראשונה של השנה כמעט 334 אלף כלי רב רק בארה"ב וזו עלייה משמעותית ביחס למכירות שלה במחצית הראשונה של 2022. כאן צריך לקחת תובנה מעניינת לפיה הממשל הסיני לחץ על טסלה שלא להוריד מחירים בסין וזו בתגובה קיצצה במצבת כוח האדם שלה שם כדי להתמודד עם ירידה במכירות שם (בגלל המחירים הגבוהים) אבל לשמור על שולי רווח נאותים.
נעבור רגע לאילון מאסק והדמות הצבעוני שלו. מאסק עסוק היום מאוד בטוויטר ובתחרות שנפתחה לו עם השקת הרשת החברתית החדשה של אינסטגרם וזה אומר שהקשב שלו או נכון יותר הגחמות שלו לא משפיעות על טסלה וההנהלה שלה יכולה להתמקד בפיתוח של החברה כשמאסק לא בסביבה וזה תמיד טוב.
נזרוק רגע אבן לעתיד וזה אולי החשוב מכל. בימים האחרונים הודיעו ענקיות הרכב שכוללות את מרצדס בנץ, פורד ו-GM שהן יאמצו את תקן  ההטענה של טסלה ואלה חדשות מצויינות מאחר וכשזה יקרה (מתי שהוא ב-2025)  הרי שניתן יהיה לפרוש רשת תחנות הטענה רבות ברחבי ארה"ב (ובעולם??) ולהפוך את ההטענה הציבורית  לנגיש הרבה יותר למשתמשי הרכב החשמלי.
האחריות לפרישה הזו (של תחנות התדלוק) תהיה כדאית יותר (הרבה יותר) לבעלי התחנות האלה כי במכשיר הטענה אחד ניתן יהיה להטעין מכוניות חשמליות של כמעט כל היצרנים הגדולים ואלה חדשות מצוינות לטסלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טסלה עלתה בגלל מספר סיבות ובעיקר בגלל מחיר נמוך
    רונן 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    1 המחיר הנמוך שאליו הגיע טסלה כאשר הכותרות צעקו שלטסלה אין ביקוש והיא מתקשה למכור...אנליסטים דיווחו שטסלה הגיחה לתקרת זכוכית ומעכשיו התחרות תגמור אותה....כולל אתר זה! אבל לטסלה היו ונשארו שולי רווח הגבוהים בענף והיא הורידה מחיר כדי להתאימו לביקוש והמכירות צמחו. 2. הסייברטראק...המוצר עם שווי ההזמנות הכי גבוה בהיסטורית ממש מעבר לפינה וכנראה יתחילו אספקות בשלושה החודשים הקרובים. 1.5 מיליון הזמנות בשווי של מעל 100 ביליון דולר. 3. הצלחת טסלה לשנות את מפרט הגרסה הבסיסית בארצות הברית כך שהוא יהיה זכאי ל 7500$ הנחת מס בארצות הברית. 4. עסקי האנרגיה פורחים בקצב כפול מעסקי הרכב. 5. ה FSD משתפר עם כל עדכון גרסה..ובאזורים שבהם נוסעים הרבה טסלות עם FSD הנסיעה האוטונומית כבר ברמה מאוד גבוהה. 6. רשת הסופרצ'רגרים של טסלה בארצות הברית נפתחת לחברות נוספות בהסכמים שבעצם מגדירים את עליונות מערכת ההטענה של טסלה ואימות הסטנדרט שלה כנפוץ בארצות הברית. לטסלה 19 אלף מטענים מהירים בארצות הברית והיא חתמה על הסכמי שיתוף טעינה לגבי 12 אלף מהם. הצטרפו: פורד, GM, ריביאן, וולוו, אבטרה, ורשתות הטענה אחרות בארצות הברית
    סגור