השוק

לבעלי החוב נמאס: חברת "כתר" הועמדה שוב למכירה

על פי המסתמן, ישנן שתי חברות משמעותיות שנחשבות לבעלות פוטנציאל לרכישת החברה - "פורטיסימו" הישראלית וקרן CVC הבינלאומית, שב-2016 התמודדה על רכישת השליטה ב"כתר"
מערכת ice |  1
שטרות (צילום shutterstock)
שבע שנים של בעלות קרן BC פרטנרס על יצרנית מוצרי הפלסטיק "כתר", שלא ניתן להגדיר אותן אחרת מאשר ככישלון - קרובות לסיום. בעלי החוב, בהם בנקים וגופים פיננסיים גדולים, החליטו להעמיד את השליטה בחברה למכירה, לפי שווי גובה החוב שלה -1.2 מיליארד דולר.
ב-2016, הקרן רכשה 80% אחוז ממניות החברה מהאחים יוסי וסמי סגול לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר, אז איך הגענו לכאן? ראשית, הרכישה עצמה התבצעה באמצעות הלוואה שלקחה הקרן והעמיסה קשות על "כתר". משם, המנכ"ל שמונה - אלחנדרו פנה, העביר את מטה החברה לארה"ב, במטרה להוביל את כתר להנפקה, אך ללא הצלחה וגם בנושא מיחזור ההלוואות של החברה הוא לא נחל הצלחה.
לבעלי החוב הייתה כמובן את האפשרות להאריך את מועד הפירעון. על פי "כלכליסט" הם אף סירבו להזרמה של 100 מיליון יורו לבעלי המניות והעדיפו פשוט למצוא ידיים חדשות לחברה. מי עוד בתור לרכישה? ישנן שתי חברות משמעותיות שנחשבות לבעלות פוטנציאל לקנייה - "פורטיסימו" הישראלית וקרן CVC הבינלאומית, שב-2016 התמודדה על רכישת השליטה ב"כתר". ומה לגבי 20% הנותרים בידי האחים סגול? על פי הדיווחים, עוד לא ברור לאן נוטות פניהם והאם יצטרפו למכירה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה יהיה
    בני 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שקו הייצור לכיסאות לא יודמם.שהמוני הערסים בבריכות לא יישארו חשופים ללא הנשק האולטימטיבי הזה
    סגור