השוק

ג'יי פי מורגן: אמזון תהפוך לקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב

הערכות ג'יי פי מורגן מראות שבשנת 2023, נפח הסחורה הגולמי של אמזון (GMV) יגדל ב-11.6% ל-477 מיליארד דולר
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
אמזון עומדת להגיע לאבן דרך חשובה בשנת 2024: הפיכתה לקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב, כך על פי האנליסטים של ג'יי פי מורגן, דאג אנמות' ובריאן מ. סמילק.
אם זה יתממש, אמזון תעקוף את וולמארט, שמחזיקה בתואר. זה יהיה שינוי סיסמי, כזה שמונע על ידי חדירת מסחר אלקטרוני מוגברת, זמני אספקה מהירים יותר והדביקות של אמזון פריים. הערכות ג'יי פי מורגן מראות שבשנת 2023, נפח הסחורה הגולמי של אמזון (GMV) יגדל ב-11.6% ל-477 מיליארד דולר.

סוג זה של צמיחה מראה את סוג החוסן שוול סטריט קיוותה לראות מעסקי מסחר אלקטרוני, שעברו שנה קשה ב-2022. למרות שעסקי מסחר אלקטרוני כמו אמזון ראו פריחות גדולות במהלך המגיפה, בשנה שעברה נרשמה נסיגה. זו הייתה השנה הראשונה מאז 2009 שבה המסחר האלקטרוני בארה"ב צמח בפחות מ-10%, ציינו האנליסטים, וגדלו רק 8.5%, "ככל הנראה מונע על ידי לחצים מאקרו, התעוררות מחודשת של קמעונאים והמעבר לקמעונאות רב-ערוצית בעקבות המגיפה", כתבו אנמות' וסמילק ב-20 ביוני.
השנה, ה-GMV של אמזון צומח בשל "צמיחה מוצקה בקטגוריות שאינן חדירות" כמו מכולת והלבשה, "מהירויות משלוח מהירות יותר, עם 2023 מעקב לעבר מהירויות המשלוח המהירות ביותר של אמזון אי פעם", ו"גלגל התנופה של פריים", הרעיון שה- שירות המנויים המדובר של החברה בונה מומנטום בכל שלב בחוויה, כתבו האנליסטים.
עסקי המסחר האלקטרוני של אמזון ייהנו גם מיכולות מוגברות של עסק לעסקים, הצעות פינטק חדשות כמו Buy With Prime וצמיחה משוערת במספר המוכרים של צד שלישי הפועלים בשוק של החברה, הם הוסיפו.
ג'יי פי מורגן מעריך שיהיו כ-300 מיליון חברי פריים ברחבי העולם עד סוף השנה הנוכחית. בשנת 2021, המנכ"ל דאז, ג'ף בזוס, אמר שלחברה יש "יותר מ-200 מיליון חברי פריים ברחבי העולם".
לאמזון יש גם אחיזה עצומה בשוק המסחר האלקטרוני, ובסוף 2023, אנליסטים של ג'יי פי מורגן צופים שנתח השוק של המסחר האלקטרוני של החברה יהיה 42.2%, עלייה של 106 נקודות בסיס משנה לשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה