השוק

פאוול מזהיר: יהיו עוד כמה העלאות ריבית עד סוף השנה

בדברים שנשא בפני הקונגרס אמר יו"ר הפדרל ריזרב שהאינפלציה עדיין מעל יעד יציבות המחירים וכל חברי ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) מסכימים שצריך עוד כמה העלאות ריבית עד לסוף השנה
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
בנאום שנשא ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב, בקונגרס אמר כי האינפלציה מעל יעד יציבות המחירים וכל חברי ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) מסכימים שצריך להעלות את הריבית עוד מספר פעמים עד לסוף השנה. יחד עם זאת יש בתי השקעות שטוענים כי דווקא הורדות ריבית נמצאות מעבר לאופק.
נזכיר כי האינפלציה בארה"ב במגמת ירידה אבל עדיין היא נחשבת לדביקה, כלומר כזו שקשה להיפטר ממנה. בחודש מאי עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.1% והוא משקף קצב אינפלציה שנתי של 4% ואת לאחר שבאפריל קצב האינפלציה השנתי היה של 4.9%.

בישיבה האחרונה של ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) החליט הפדרל ריזרב שלא להעלות את הריבית פעם נוספת אלא לקחת פסק זמן כדי לתת לשווקים להמשיך לתקנן את עצמם. באופן עקרוני להעלאות הריבית לוקח סדר גודל של שנה לחלחל לכלכלה הריאלית ומכאן ניתן לגזור כי העלאות הריבית עד כה לא חלחלו עד הסוף לכלכלה הריאלית ולכן הפדרל ריזרב ביקש לעצור לרגע את התהליך הזה.
פאוול למעשה חזר היום על הדברים שאמר במסיבת העיתונאים לאחר פרסום ההחלטה שלא להעלות את הריבית ואמר כי האינפלציה נראית כרגע דביקה ויהיה צורך בעוד העלאות ריבית עד לסוף השנה. פאוול אמר עוד כי כל חברי ועידת השוק הפתוח מסכימים עם הניתוח הזה אבל בכל זאת הם נותנים זמן להעלאות הריבית שהיו עד כה לחלחל לשוק ואז תתקבלנה החלטות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה