השוק

אופטימיות בשוק המט"ח: הדולר יורד מתחת לרמת ה-3.6 שקל

בשוק המט"ח אומרים הבוקר שההפסד של אפי נווה בבחירות לשכת עורכי הדין מייצר סוג של אופטימיות לפיה המסר שמועבר לנתניהו שהציבור אינו מעוניין בחקיקה המשפטית; "המסר לנתניהו מהבחירות ללשכת עורכי הדין ברור ואנחנו מעריכים שהסיכון מהחקיקה יורד"
ניצן כהן |  2
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
אופטימיות זהירה נרשמת היום בשוק המט"ח לאחר ההפסד של אפי נווה בבחירות ללשכת עורכי הדין. גורם בכיר באחד מחדרי עסקאות המט"ח הגדולים בישראל אמר היום ל-ice שהסיכון הגדול לכלכלה הישראלית נמצא בחקיקה המשפטית או בכל סוג "עוקף" חקיקה כזו וההפסד של אפי נווה הוא מסר ברור לנתניהו שקשה לראות כיצד הוא יתעלם ממנו וזה מייצר אופטימיות אצל שחקני המט"ח.
כאמור, מאז שעות הבוקר כשנודע על ההפסד של אפי נווה יורד הדולר בשיעור של 0.5% ונסחר מתחת לרמת ההתנגדות הפסיכולוגית שנמצאת ב-3.6 שקל לדולר. אתמול נרשמה עלייה חדה בדולר משתי סיבות: החשש מהחקיקה המשפטית שתבוא או באמצעות אפי נווה בלשכת עורכי הדין או באמצעות חקיקה ראשית שתצית את הרחובות.

מעבר לכך הרי שהפיגוע אתמול בשומרון שגבה את חייהם של 4 ישראלים עלול היה להצית תגובה לא פרופורציונלית לסיטואציה מה שעלול להביא לביקורת עולמית קשה מאוד על ישראל כשבלאו הכי מערכת היחסים של ישראל עם העולם החופשי אינה במיטבה.
בחדרי העסקאות הגדולים אומרים היום שנראה שאנחנו מתרחקים מהחקיקה המשפטית אחרי ההפסד של אפי נווה ונראה שמערכת הביטחון תצליח למתן את תגובת ישראל לפיגוע אתמול.
כך או אחרת מהסיטואציה אליה נקלעה הכלכלה הישראלית נראה שהכל נלקח בחשבון במסחר במט"ח, הכל חוץ מנתונים כלכליים וזה רע לכלכלה כשנושאים פוליטיים שולטים במסחר במט"ח ולא הנושאים הכלכליים וזה מאפיין כלכלות מתפתחות בשונה מכלכלות מפותחות אליהן הייתה ישראל שייכת עד לפני לא הרבה חודשים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכתב שמאלן טיפש וחלול! (ל"ת)
    ימני דתי 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בכלל לא כתבה מטעם... איזה מסר איזה ציבור???
    אלכס 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולה בחיאות ללשכת עו"ד, איזו התנשאות ויוהרה לחשוב שאתם מייצגים את הציבור. היו בחירות ארציות - שם הציבור אמר את דברו. לא טוב לכם - מוזמנים לרוץ עצמאית בבחירות הבאות. נ.ב. להוציא את הלשכה מחוץ לועדה לבחירת השופטים + להפוך אותה לוולונטרית בלבד.
    סגור