השוק

גלובל X: סבירות גבוהה שהפד לא יעלה את הריבית היום

מישל קלובר, האנליסטית בחברת ההשקעות גלובל X מעריכה שלאור נתוני האינפלציה בארה"ב הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית היום אבל היא אינה שוללת העלאות ריבית במעלה הדרך
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
אתמול התפרסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי שהצביע על התמתנות בקצב האינפלציה השנתי וזאת למרות שאינפלציית הליבה עדין גבוהה. הקונצנזוס שמתגבש בוול סטריט כרגע הוא שהפד יעצור את העלאות הריבית ולפחות היום הוא לא יעלה את הריבית.
מישל קלובר אנליסטית ב-Global X אומרת לקראת הודעת הפד כי: "מדד המחירים לצרכן מחזק את הסבירות לאי-העלאת ריבית היום, אין לשלול העלאות ריבית נוספות בחודשים הבאים. מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שפורסם אתמול, רשם ירידה נוספת, לרמה שנתית של 4%, נמוך אף מתחזיות השוק ל-4.1%.
"זהו נתון מעודד, כאשר הירידה במחירי האנרגיה סייעה להוריד את המדד הראשי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מרץ 2021. עם זאת, מדד הליבה נותר עיקש ברמה של 5.3%, בהתאם לציפיות השוק. גם סעיפי הדיור ומכוניות משומשות דחפו את מדד הליבה מעלה. 
הנתונים הללו מחזקים את הערכתנו כי הפד יבחר להותיר את הריבית ללא שינוי. 
"עם זאת, לעיתים הרטוריקה של הפד ודבריו של הנגיד חשובים יותר מההחלטה עצמה בכל הנוגע לציפיות הריבית העתידיות. על כן, השווקים יעקבו אחר תחזיות הצמיחה והריבית של הנגידים, כדי לראות האם יש עדכונים כלפי מעלה. גם אם הפד יימנע מעתה בחודשים מסוימים לבצע העלאת ריבית, הרי שלאור האינפלציה שעודנה גבוהה, שוק העבודה החזק, התייצבות המערכת הבנקאית והסנטימנט החיובי בשוק ההון, הרי שאנחנו סבורים כי הפד ימשיך לנקוט במדיניות ניצית בהתאם לנדרש. על כן, בחודש הבא ישנה סבירות גבוהה כי הפד יבחר להעלות את הריבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה