השוק

חברת הדירוג S&P בדו"ח חזק על אלביט: צבר ההזמנות עוד יגדל

חברת דירוג האשראי S&P מעלות סיימה הערכה מחודשת לאלביט מערכות והאנליסטים יצאו אופטימיים מתמיד כשהם חולקים שבחים לניהול התזרים של החברה ולמימוש צבר ההזמנות הגדול; האיום הגדול על אלביט: "שלום עולמי"
ניצן כהן | 
בוצי מכליס (צילום ישראל סאן, יחצ)
חברת דירוג האשראי S&P מעלות סיימה בימים האחרונים הערכה מחדש לדירוג החוב של אלביט מערכות ואיך נגיד את זה בעדינות, הם יצאו מהחברה עם דו"ח חיובי מאוד שמאשרר את הדירוג הגבוה של החברה ומנתח את הביצועים של ההנהלה והתמונה בסך הכל טובה מאוד.
"צבר ההזמנות של אלביט שעמד בסוף הרבעון הראשון של 2023 על כ-15.8 מיליארד דולר, מספק נראות טובה להכנסותיה בשנתיים וחצי -שלוש הבאות. אנו מעריכים כי במהלך 2023 יגדל צבר ההזמנות של החברה למעל 16 מיליארד דולר בעקבות הזמנות שבהן זכתה החברה, בין היתר ממשרד הביטחון ומצבאות הולנד, בריטניה ורומניה" כותבים האנליסטים של S&P מעלות.

"ברבעון הראשון של 2023 הציגה אלביט גידול קל בהכנסות ועליה ברווח התפעולי. הכנסות החברה לרבעון עמדו על כ1.39- מיליארד דולר, גידול של כ3%- בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הנובע מצמיחה אורגנית. במקביל חל קיטון בעלות המכר של החברה, בהוצאות השיווק והמכירה ובהוצאות ההנהלה וכלליות, שהביא לגידול של כ-60% ברווח התפעולי לכ-93.9 מיליון דולר.
"אנו צופים כי החברה תשמור על פרופיל פיננסי בטווח ההולם את הדירוג בשנתיים הקרובות. להערכתנו, היחס המתואם FFO לחוב והיחס מתואם חוב ל-EBITDA יישארו דומים לשנים הקודמות, בטווח 40%-30%, ויהלמו את הדירוג במרווח מספק. יחס תזרים המזומנים התפעולי הפנוי (FOCF) לחוב, שירד בשנה האחרונה בעיקר בשל צורכי הון חוזר והשקעות מהותיות ששימשו את החברה לצמיחה ולעמידה בצבר ההזמנות הקיים, צפוי להשתפר בהדרגה, ולהישאר בשנתיים הקרובות בטווח של ,15%-10% ההולם את הדירוג הנוכחי" הם כותבים.
עכשיו נסביר מעט את הסביבה העסקית בה פועלת אלביט מערכות. אם כן, מאז פלשה רוסיה לאוקראינה החלו תקציבי הביטחון של מדינות המערכת ובעיקר מדינו נאט"ו לעלות בקצבים גבוהים. אלביט נהנית ממיצוב מצוין בעולם הזה ומכאן שהיא אחת הנהנות מהעלייה בהוצאות הביטחון בעולם. אבל התהליך העולמי הזה פגש את אלביט כשהיא בתהליך ה"בליעה" של תע"ש שבכל הכבוד לחברה הזו היה צריך להתאים אותה לאופי העבודה בחברה בסדר גודל של אלביט וזה לוקח זמן ודורש כסף.
אלביט עברה בשנה שעברה את התהליך הזה בצורה לא רעה בכלל היא הצליחה במקביל להגדיל את צבר ההזמנות שלה וניצלה את הזמן וההשקעות כדי להקים תהליכים שיאפשרו לה לעמוד בצבר ההזמנות הזה ואף להגדיל אותו במעט וזה משמעותי להתפתחות של החברה הזו בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה