השוק

חברת התרופות הישראלית תרו מזנקת ב-23% אחרי הצעת רכישה

סאן פארמה רוצה למזג אליה את תרו, במחיר של 38 דולר למניה. ההצעה הקפיצה את החברה הישראלית במסחר המאוחר
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום pexels, pixabay)
ענקית התרופות ההודית סאן פארמה (Sun Pharma) הציעה לרכוש את מלוא המניות של תרו תעשייה רוקחית בע"מ, ממניותיה ב-Taro Pharmaceutical Industries תמורת 38 דולר למניה.
תרו (TARO) הנסחרת בבורסת ניו יורק, זינקה ב-23.1% במסחר המאוחר בעקבות ההצעה, והקימה ועדה מיוחדת לבחינת ההצעה.
לפי הפרסום, הצעת ה-38 דולר למניה מייצגת פרמיה של 32 אחוזים על מחיר הסגירה של תרו ב-25 במאי ופרמיה של 41.5 אחוזים על מחיר הסגירה הממוצע של המניות הרגילות ב-60 ימי המסחר האחרונים.
ההצעה היא לעסקה במזומן לרכישת כל המניות הקיימות של תרו, כך שבעקבות העסקה, סאן פארמה תחזיק ב-100% מהמניות. כרגע, נזכיר, היא מחזיקה בכ-72% מהמניות.

בהודעה של סאן פארמה לבורסות נכתב, "אנו צופים שהעסקה המוצעת תושלם בצורה של מיזוג משולש על פי חוק החברות הישראלי, 1999 ("כיל"). בהקשר זה, הרוכש יגבש חברת בת בבעלות מלאה ("ה-SPV"), אשר תתקשר בהסכם מיזוג עם תרו, כאשר ה-SPV יתמזג עם ולתוך תרו ותרו ישרוד את עסקת המיזוג. כתוצאה מכך, תרו תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של הרוכש ותצא מהרישום בבורסת ניו-יורק."
החברה מוסיפה כי "מכיוון שמדובר בנוהג נפוץ בישראל, אנו מאמינים שמבנה עסקה כזה יועיל לכל בעלי העניין של תרו ועשוי להתבצע בצורה מהירה ובטוחה".
האישור הסופי של העסקה יהיה כפוף לתנאים שונים, לרבות אישור סופי של תנאי העסקה על ידי ההנהלה והדירקטוריון של סאן פארמה; ביצוע ומסירת תיעוד חוזי מחייב לשביעות רצונם של כל הצדדים; אישור כל הגופים המנהלים, לרבות בעלי המניות של תרו; קבלת כל אישור צד שלישי, במידת הצורך; וקבלת אישורים רגולטוריים רלוונטיים, לרבות מכל רשות ההגבלים העסקיים הרלוונטיים במידה הנדרשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה