השוק

טופ גאם ממשיכה לצמוח: עלייה בהכנסות ובהזמנות

ההכנסות ממכירות ברבעון הראשון 2023 עלו בכ-15% לכ-12.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; תחום תוספי התזונה רשם צמיחה של כ-35%
מערכת ice | 
טופ גאם (צילום טופ גאם)
חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2023.
עיקרי התוצאות הכספיות:
ההכנסות ממכירות ברבעון הראשון 2023 עלו בכ-15% לכ-12.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחום תוספי התזונה רשם צמיחה של כ-35%, ביחס למכירות תוספי התזונה ברבעון המקביל אשתקד. על הצמיחה בתחום תוספי התזונה הכבידה מחויבות של החברה לייצור מוצרים בכשרות גבוהה המתוכננת אחת לשנה – פעילות המונעת ייצור תוספי תזונה במקביל. החברה צופה המשך צמיחה מואצת גם במהלך 2023 על רקע תחילת מימוש הסכמי אספקה עם לקוחות אסטרטגיים מהותיים.

במגזר תוספי התזונה רשמה החברה ברבעון הראשון 2023 גידול של 35% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-6.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות מוצרי ה-Propriety ירדו ברבעון הראשון בשיעור של כ-35%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד בשל תקלות בקו הביקבוק עד לחודש מרץ (כעת הקו תפעולי) שגרם לדחיית ייצור של מוצרי ה-Propriety. עם זאת, החברה צופה שיעור צמיחה משמעותי של מכירת מוצרי ה-Tailor Made, ה-Propriety ובקבוקים כבר ברבעון השני.
נכון למועד הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-9 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של כ-6.5 מיליון דולר לסוף שנת 2022.
במגזר פעילות הממתקים ואחר נשארו הכנסות החברה ברבעון הראשון יציבות על 6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-6.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לאור השחיקה בשערי המטבע והירידה במכירות במגזר האחר. בממתקים היתה צמיחה של 11% לעומת ירידה באחרים. החברה צופה המשך צמיחה מתונה של המגזר במהלך השנה.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-20% לכ-4.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-467 אלף דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה ברווח הנקי הושפעה בעיקר משלושה נושאים, שניים מהם חד פעמיים: האחד, הוצאות מימון שרשמה החברה בסך של כ-212 אלף דולר כתוצאה מעסקאות פורוורד שביצעה ב-2023 מול הדולר כהגנות להשקעות במפעל החדש, שהתחזק בתקופת הדוח באופן משמעותי מול השקל; השני הוצאות בסכום מהותי של כ-533 אלף דולר שהוצאו עבור עסקת M&A בינלאומית שבחנה החברה והחליטה לא להתקדם עימה; השלישי הפגיעה בתמהיל המכירות של החברה כתוצאה מתקלות בקו הבקבוק שגרמו לדחייה של יצור של מוצרי Propriety שנהנים משיעורי רווחיות גבוהים, וכתוצאה גם פגיעה במרווחים.
ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם בכ-1.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ב-EBITDA נובעת בשל הסיבות המנויות למעלה. החברה צופה צמיחה ב-EBITDA ובשיעור ה-EBITDA במהלך השנה.
ה-EBITDA (Non-GAAP) עלה ברבעון הראשון לכ-2.0 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה