השוק

בנק SVB לא יקבל סיוע: החברות הישראליות בצרות?

ממשלה האמריקאית החליטה כי היא לא תחלץ מהצרות את בנק הסיליקון ואלי שקרס לחלוטין, ולא תעניק לו עזרה, כך סיפרה שרת האוצר של ארצות הברית, ג'נט ילן, זאת לאחר שהתברר כי שעות ספורות לפני קריסת הבנק, עובדיו קיבלו בונוסים שמנים
מערכת ice | 
הבנק האמריקאי סיליקון וואלי (צילום שאטרסטוק)
הממשלה האמריקאית החליטה כי היא לא תחלץ מהצרות את בנק הסיליקון ואלי שקרס לחלוטין, ולא תעניק לו עזרה, כך סיפרה אמש (ראשון) שרת האוצר של ארצות הברית, ג'נט ילן, זאת לאחר שהתברר כי שעות ספורות לפני קריסת הבנק, עובדיו קיבלו בונוסים שמנים.
המפקידים יכולים כעת לקבל בחזרה רק 30% מכספם, מה שאומר שהמשקיעים הישראלים ששמו את כספם בבנק חוטפים מכה קשה במיוחד. ילן סיפרה כי בניגוד למשבר הכלכלי ב-2008, שם הממשלה הצילה עשרות בנקים שקרסו, הפעם הם לא יעשו את אותו הדבר.
שרת האוצר מסרה בהצהרה לתקשורת האמריקאית: "במהלך המשבר הפיננסי, היו משקיעים ובעלים של בנקים גדולים מערכתיים שניצלו. והרפורמות שהוכנסו אומרות שאנחנו לא הולכים לעשות את זה שוב" עוד טענה ילן כי מנהלי הבנק "מודאגים מהמפקידים ומתמקדים בניסיון לענות על צרכיהם".
"עבדתי כל סוף השבוע עם הרגולטורים הבנקאיים שלנו כדי לעצב מדיניות מתאימה כדי לטפל במצב הזה", הוסיפה ילן והמשיכה: "אני לא באמת יכולה לספק פרטים נוספים בשלב זה". עדיין לא ברור כמה כסף חילק הבנק לעובדיו, אך על פי רשת  NBC הבונוסים נעים בין 14,000 דולר ל-140,000 דולר, תלוי במעמד שלך בבנק ולמשכורת שהרווחת לפי ההתרסקות. ב-2019 דווח בבלומברג כי עובדי בנק הסיליקון ואלי היו בעלי השכר הגבוה ביותר מבין כל הבנקים הציבוריים בארה"ב, וגרפו 250,683 דולר בממוצע כל אחד ב-2018
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה